A Motorola beszünteti a gyártást Szingapúrban, 700 embert elbocsát
A döntésre nem sokkal annak a stratégiai lépésnek a bejelentése után kerül sor, amellyel a cég jövőre szét kívánja választani mobiltelefon-gyártó, illetve hálózati eszközöket és televíziós beltéri egységeket előállító és forgalmazó üzletágait. A valaha a Nokia után a világ második legnagyobb mobilgyártójának számító Motorola globális piaci részesedése tavaly egy év alatt 22%-ról 11,9%-ra csökkent, forgalma jelentősen visszaesett, illetve komoly veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Ilyen körülmények között a vállalat nagyjából egy hete a mobil-üzletág leválasztása mellett döntött, illetve karcsúsítási programba kezdett.
A cég közleménye szerint a Motorola délkelet-ázsiai adminisztratív központja az üzembezárás ellenére továbbra is Szingapúrban marad, illetve megtartják ottani kutatási és szoftverfejlesztő részlegeiket is. A további, globális szintű megszorításokról és leépítésekről egyelőre továbbra sem lehet részleteket tudni.
Kapcsolódó cikkek
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- A Motorola megválna nem-mobilos üzletágától?
- Ismét nyereséges a Motorola
- Új marketing vezető a Motorolánál
- Motorola: tovább a lejtőn, Android telefon csak az utolsó negyedévben
- Tetemes veszteség és vezetőváltás a Motorolánál
- További 4000 embert küld el, Nagy-Britanniából ki is vonul a Motorola?
- Tetemes veszteség, elhalasztott intézkedések a Motorolánál
- Elbocsátások, Android-fejlesztések a Motorolánál
- Csekély nyereséget termelt és megőrizte 3. helyét a mobilpiacon a Motorola
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.