Sikeres volt az első e-business szimpózium Magyarországon

forrás Prim Online, 2008. április 10. 10:51

Sikeresen zárult az első magyarországi E-Business Symposium, melynek célja a hazai elektronikus üzleti élet bemutatása és megszólaltatása volt.

Az e-business egyik kulcsszava az elektronikus kereskedelem. Szinte mindenkinek ez ugrik be először, amint meghallja az e-business kifejezést. Az elektronikus kereskedelem a világ nagy részén már teljesen hétköznapivá vált, sőt, a konferencián elhangzottak alapján az Európai Unió e-kereskedelmi volumene már vetekszik az USA piacával. Természetesen a kelet-közép-európai régió is szélsebesen fejlődik, Magyarországon ma már sokak számára természetes könyvet, elektronikus eszközöket vagy dvd-t online vásárolni. Emellett természetesen a szolgáltatások (például szállás- és jegyfoglalás) is egyre elterjedtebbek, az online kereskedelem mintegy 70%-a például az ételrendelés.

A GfK kutatása szerint a haza internetezők közel 20%-a vásárolt már neten, ráadásul, aki egyszer elektronikusan vásárolt, sokkal hajlamosabb a későbbiekben is ezt a csatornát használni. Ennek egyik oka lehet, hogy szintén a GfK adatai alapján az interneten vásárlók 80 százalékának csak pozitív tapasztalatai vannak!

Az e-business szimpóziumon a GKIenet ügyvezetőjétől, Kis Gergelytől további olyan, a vállalati stratégiaalkotáshoz fontos információkat is megtudhattak a résztvevők, mint például, hogy a magyar fogyasztók körében is egyre bővül az online tévé- vagy rádiózás, illetve, hogy egyre többen lennének itthon is hajlandóak az online fizetésre. A GKIenet adatai szerint továbbá 2008 márciusában már mintegy 1900 e-bolt működött Magyarországon, és a növekedési arány közel 50 százalékos.

A hazai elektronikus kereskedelem egyik példája az Extreme Digital, mely ügyvezetője előadásában példát mutatott a hazai kezdő vállalatoknak arra, miként lehet felvirágoztatni és sikeresként megtartani egy magyar vállalkozást az internet segítségével.

A vásárlás mellett az internet további fontos erénye, hogy rendkívül könnyű előzetesen tájékozódni mindenről. Egyre inkább terjednek az áru- és szolgáltatás-összehasonlító oldalak (például a depo.hu vagy a kirakat.hu). Ezek képviselői szintén arról számoltak be, hogy bár korábban csak információszerzésre használták őket az ügyfelek, ma már egyre nő a vásárlók aránya is.  Az online összehasonlító oldalak mellett egyre szaporodik az internetes aukciós oldalak száma is, sőt nő az ott regisztrált ügyfelek száma is. Mint a konferencián elhangzott az aukciós oldalak előnye, hogy itt nem az eladónak kell keresnie a vevőt, inkább a vevő keresi a terméket, sőt, akár olyan terméket is, amelyhez máshol már nem fér hozzá. Ráadásul éjjel-nappal „nyitva” van, azaz elérhető.

A konferencián kiemelésre került a hazai online könyvkereskedelmi piac is, mint az e-kereskedelem egyik húzóágazata. A Matyi Dezső, az Alexandra Könyváruház vezérigazgatója és Dietrich Tamás, a Bookline.hu vezérigazgatója fémjelezte kerekasztal alkalmával elhangzott, hogy bár a rendszeres olvasók száma visszaesik, de egyes adatok szerint ma már a hazai könyvforgalom 8 százalékát adja az online piac. Ez vélhetően köszönhető a kényelemnek, vagy annak, hogy az interneten egyszerűbb megtalálni a keresett könyvet, ugyanakkor egy vidéki kisvárosban is „ugyanakkora a kínálat”, mint a fővárosban. A könyvpiac két nagy szereplője szerint Magyarországban még 12-15%-ra nőhet az online könyvvásárlás aránya – persze, ez az arány az Egyesült Államokban már most 15-20 százalék körüli.

Amint a konferencián Bőgel György, a CEU Business School tanára elmondta, a vállalatok számára is egyre fontosabbá válik az online kommunikáció, azaz a webkettes eszközök használata. Egyre gyakrabban használja a felhasználó a szavazásokat vagy a mások tapasztalataira épülő fórumokat, hogy tájékozódjon a világ dolgairól. A web 2.0 tehát mindenképpen beszivárog az e-businessbe is, mivel a vállalatok is ezen keresztül érhetik el legfontosabb közösségüket, a fogyasztókat.

Az e-business természetesen nemcsak az elektronikus kereskedelemről szól. Amint az első e-business szimpóziumon is elhangzott egyre többen használják az online szöveg- vagy ábrakészítő alkalmazásokat. Ezeknek természetesen fontos előnyük, hogy nagy részük ingyenes, viszont hátrányos lehet, hogy a vállalati rendszerrel kompatibilitási problémák merülhetnek fel.

Az első magyar e-business konferencia előadásai és további részletek elérhetőek a http://ebusiness.ap.hu/ weboldalon.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01