A hazai online kereskedelem múltja, jelene és jövője

forrás Prim Online, 2008. április 1. 11:19

2008. április 8-án első alkalommal kerül megrendezésre Magyarországon az E-Business Symposium, amely a hazai online kereskedelem múltját, jelenét és jövőjét szeretné feltárni.

Mozgalmas évek után fordulóponthoz érkezett a hazai online kereskedelem, érdemes tehát megállni egy pillanatra, feltérképezni a jelent és felvázolni a jövő lehetőségeit. Erre tesz kísérletet a 2008. április 8-án első ízben megrendezésre kerülő E-Business Symposium az Intercontinental Hotelben. A jövőre vonatkozó kérdéseken túl, első kézből szerezhetnek gyakorlati tapasztalatokat is a résztvevők, hiszen komoly üzleti sikert elért vállalkozások mesélik majd el a saját történeteiket.

A világháló egyre inkább hétköznapjaink részévé válik, évről évre látványosan bővül az Internet hozzáféréssel rendelkező magyarok tábora. A GKI Gazdaságkutató Zrt. adatai szerint a 14 évnél idősebb lakosság csaknem 40 százaléka rendelkezik Internet hozzáféréssel.  A jelek szerint azonban a legtöbben csak „moziznak”, azaz információszerzésre használják az információs szupersztrádát, majd a kiszemelt terméket mégis inkább a valós világban vásárolják meg, és mindössze csak 5,6 százalékuk vásárolt már valamit a világhálón.

A közeljövőben gyökeres változások következhetnek be, ugyanis amíg 2005-ben a GKI becslése szerint 19,4 milliárd forint volt az online boltok forgalma, addig 2007-ben az összesített forgalom meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka. A jelek szerint a kereskedők is erre számítanak, hiszen egyre nő az interneten keresztül értékesítő vállalkozások száma. Ma már nem csak pizzát lehet rendelni a neten, hanem irodaszereket, könyveket, vagy akár nagy értékű számítástechnikai eszközöket, műszaki cikkeket is.

A virtuális térben zajló kiskereskedelmi versengésre azonban különösképpen igaz a mondás, hogy aki kimarad, az lemarad. A GKI a látogatottsági adatok alapján megállapította, hogy a legkorábban ébredőknek sikerült megőrizni vagy növelni a versenyelőnyüket. Látogatottságuk és árbevételük egyaránt jócskán meghaladja az őket követők hasonló mutatóit. Persze akárcsak a gazdaság más területein, itt sem ülhet egyetlen társaság sem nyugodtan a babérjain. Folyamatosan fejleszteni kell a szolgáltatásokat, mert a vevők ma már több oldalon is körülnéznek, mielőtt döntenek. Az erősödő versenyben emiatt a jelenleg helyzeti előnyben lévő társaságok is gyorsan elveszíthetik hűséges vásárlóikat.

Az első e-Business Symposium igyekszik választ adni azokra a kérdésekre, hogy hányan vásárolnak ma Magyarországon online, s hányan tervezik azt? Mekkora a piac, milyen termékkategóriák sikeresek, és mire lehet következtetni az egyes adatsorokból a következő évekre vonatkozóan? Mekkora az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon? Meddig tart a desktop – webes világ kettőssége? Hogyan fizethetünk az interneten és egyéb elektronikus csatornákon? Miként alakul az online aukciós és hirdetési piac? Mindezekről az e-Digital, a kirakat.hu illetve a bookline vezetői adnak tájékoztatást.

Az E-Business Symposium részletes programja és a részvétellel kapcsolatban további információ

Kulcsszavak: e-business konferencia

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra

A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.

2024. április 27. 10:21

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50