IT-hozzájárulás a jövő televíziózásához
A közelmúlt technológiai változásai, a digitális sugárzás közelgő bevezetése (digitális átállás), az internet újabb fejlődése jelentősen befolyásolja a televíziózás piacát. Sokasodnak a szereplők, szélesedik a kínálat, s fokozódik a verseny a nézőkért. A műsorszolgáltatók ezért egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a költséghatékonyságra, az optimális működtetésre. Digitális médiatárakat alakítanak ki, hogy kiváltsák a hagyományos archívumokat, és biztosítsák a felvételek azonnali elérhetőségét. Digitalizálják a műsorkészítési folyamatot, hogy minél rugalmasabban és gyorsabban reagálhassanak. Újításokat vezetnek be a riporteri és szerkesztői munkában.
Az IBM informatikai megoldásai jó alapot kínálnak a megújuló televízióknak. A nagy kapacitású adattárolókra, szerverekre és célszoftverekre épülő rendszerek nemcsak a működtetési költségeket optimalizálják, de segítségükkel nagyon gyorsan lehet alkalmazkodni a változó technológiához, elvárásokhoz és környezethez.
Az előadók hangoztatták: az IBM a hagyományos IT világában szerzett fejlesztési és üzemeltetési tapasztalatával, a széles körben alkalmazott sokadik generációs hardver- és szoftverportfoliójával több broadcast referencia projektben bizonyította, hogy az IT alapú műsorgyártásra való átállás lehetséges és követendő út. Az IBM megoldásának legfontosabb két eleme az egységes munkafolyamat-kezelés, valamint az egységes központi tárolórendszer. Az egységes munkafolyamat segítségével a gyártási folyamat teljes egészében szabályozott, és mindig irányítható, követhető marad. A központi tárolórendszer pedig lehetővé teszi, hogy az adatok mindig a megfelelő időben, a megfelelő minőségben rendelkezésre álljanak.
Az IBM MediaHub megoldása IT alapú műsorgyártás három fő területén belül (produkció és disztribúció, broadcast specifikus támogatás, általános támogatás), és azok között is integrálja a folyamatokat. Mindez lehetővé teszi az IT környezet folyamatos hozzáhangolását a kívánt üzleti folyamatokhoz, ugyanakkor olyan nyílt szabványokat alkalmaz, melyek segítségével a rendszer az IBM nélkül is továbbfejleszthető. Példa lehet erre a pénzügyi alkalmazások összekapcsolása az erőforrás-kezelési és hírközlési rendszerekkel, vagy az archívum anyagainak használat alapú automatizált belső elszámolása.
Az IT alapú műsorgyártás egyik legfontosabb eleme a metaadatok alapján végzett munkafolyamat-menedzsment. Az egyik legsikeresebb megoldás az úgynevezett Media Asset Management (MAM) rendszerekre a svéd Ardendo cég szoftverterméke. Az Ardendo MAM szoftver technológiája teljesíti a nyílt platformok és szabványok követelmény rendszerét, így csökkentve az interfészelési, testreszabási és üzemeltetési költségeket. Az IBM és az Ardendo közös megoldását több közszolgálati és magán televízió is bevezette az elmúlt években. A műsorgyártás IT alapokra helyezésével pl. a svéd állami televízió 4 év alatt 30 millió eurót takarított meg.
Az IBM Digital Media Center olyan kimondottan broadcast célokra tervezett tároló-rendszer, amely: szabadon skálázható tárolókapacitással és sávszélességgel rendelkezik, a rendelkezésre állás mértéke tervezhető és általános IT eszközökből épül fel.
Kapcsolódó cikkek
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: új üzleti modell kell a válság sikeres túléléséhez
- Az IT kiemelt szerepe a válságkezelésben
- Vállalatmenedzsment: a változás jelenti a stratégiát
- IBM-biztonság: magyar piacon az ISS
- IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ a BMF-en
- A Polygon újból IBM Premier Business Partner
- Hazai partnerekkel, hazai környezetre, hazai cégeknek
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság masszázzsal
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.