Ballmer: a Yahoo-felvásárlás sosem volt stratégiai terv
A nem éppen visszafogott nyilatkozatairól és átgondolt véleménynyilvánításáról ismert Microsoft-vezér szerint számos hasznos befektetést, illetve felvásárlást eszközölnek majd abból az 50 milliárdból. Ezek közül Ballmer utalt az új típusú azonnali üzenetküldő eszközöket fejlesztő vállalakozásokra, illetve az egészségügyben érdekelt technológiai cégekre. A Yahoo-val kapcsolatban viszont már napokkal ezelőtt azt mondta, hogy nem tesznek további ajánlatot a teljes felvásárlásra, viszont más együttműködési formát keresnek a céggel; ez egyes hírforrások szerint a kereső-üzletág feletti ellenőrzés megszerzését, illetve kisebbségi tulajdonrészt jelentene.
Akárhogy is, Ballmer állításának némileg ellentmondani látszik, hogy a társaság lassan évek óta küzd azért, hogy megerősítse online szolgáltatáscsomagjának piaci pozícióját a Google-al szemben, és ebben a Yahoo megvétele mindenképpen kulcsfontosságú lépés lehetett volna. Nem véletlen, hogy a cég még mindig nyitva hagyta a részleges együttműködés lehetőségének esélyét.
Ballmer a Yahoo-ügy mellett a Silverlight és az Adobe Flash technológiák, illetve a két vállalat esetleges egyesülésével kapcsolatban is nyilatkozott az orosz fővárosban, élesen cáfolva a hírt. Mint elmondta, egyáltalán nem szerepel ilyesmi a terveikben, úgyhogy a fejlesztőknek igenis meg kell tanulniuk a Silverlight platform kezelését is.
Kapcsolódó cikkek
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- A piac meglepően rosszul fogadta a Microsoft-Yahoo szövetséget
- Végül mégiscsak létrejött a Microhoo
- A Microsoft keresője már be is előzte a Yahoo-t
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- Ballmer mégis akarja a Yahoo keresőrészlegét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.