Ballmer: a Yahoo-felvásárlás sosem volt stratégiai terv
A nem éppen visszafogott nyilatkozatairól és átgondolt véleménynyilvánításáról ismert Microsoft-vezér szerint számos hasznos befektetést, illetve felvásárlást eszközölnek majd abból az 50 milliárdból. Ezek közül Ballmer utalt az új típusú azonnali üzenetküldő eszközöket fejlesztő vállalakozásokra, illetve az egészségügyben érdekelt technológiai cégekre. A Yahoo-val kapcsolatban viszont már napokkal ezelőtt azt mondta, hogy nem tesznek további ajánlatot a teljes felvásárlásra, viszont más együttműködési formát keresnek a céggel; ez egyes hírforrások szerint a kereső-üzletág feletti ellenőrzés megszerzését, illetve kisebbségi tulajdonrészt jelentene.
Akárhogy is, Ballmer állításának némileg ellentmondani látszik, hogy a társaság lassan évek óta küzd azért, hogy megerősítse online szolgáltatáscsomagjának piaci pozícióját a Google-al szemben, és ebben a Yahoo megvétele mindenképpen kulcsfontosságú lépés lehetett volna. Nem véletlen, hogy a cég még mindig nyitva hagyta a részleges együttműködés lehetőségének esélyét.
Ballmer a Yahoo-ügy mellett a Silverlight és az Adobe Flash technológiák, illetve a két vállalat esetleges egyesülésével kapcsolatban is nyilatkozott az orosz fővárosban, élesen cáfolva a hírt. Mint elmondta, egyáltalán nem szerepel ilyesmi a terveikben, úgyhogy a fejlesztőknek igenis meg kell tanulniuk a Silverlight platform kezelését is.
Kapcsolódó cikkek
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- A piac meglepően rosszul fogadta a Microsoft-Yahoo szövetséget
- Végül mégiscsak létrejött a Microhoo
- A Microsoft keresője már be is előzte a Yahoo-t
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- Ballmer mégis akarja a Yahoo keresőrészlegét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.