A piac meglepően rosszul fogadta a Microsoft-Yahoo szövetséget
18 hónappal a Microsoft elutasított 47,5 milliárd dolláros vételi ajánlata után bejelentették, hogy a két vállalat szövetséget köt. A Yahoo átveszi a Microsoft legfrissebb formájában Bing néven futó keresőmotorját, míg a két cég a reklámbevételeken együtt osztozik. A pénzügyi részletekről mindössze annyit tudni, hogy nem készpénzes üzletről van szó, más adatot nem hoztak nyilvánosságra. Az ilyen estekben jellemző módon emelkedni szoktak az érintett cégek részvényárfolyamai, reagálva a megnyíló új üzleti lehetőségekre. Ebben az esetben azonban nem hogy nem ez következett be, de még csak nem is tartották magukat az egyébként nem éppen szárnyaló Yahoo részvények. A vállalat papírjai meglehetősen lendületes zuhanásba kezdtek, a bejelentés után rögtön 12 százalékkal értek kevesebbet, majd a következő tőzsdei napon további 4, 6 százalékkal csúsztak lejjebb, végül 14 dollár 14 centen állapodtak meg. Az ügy azért is érdekes, mert a Yahoo régi problémája, a jövőkép hiánya látszik ezzel megoldódni, ám a piac ezek szerint másfajta jövőt képzelt el a cégnek. A 10 éves együttműködéssel félig beolvadt cég értékvesztése Steve Ballmert is meglepte, a Microsoft vezérigazgatója maga sem tudott magyarázatot adni a történtekre.
Kapcsolódó cikkek
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- Végül mégiscsak létrejött a Microhoo
- A Microsoft keresője már be is előzte a Yahoo-t
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- Ballmer mégis akarja a Yahoo keresőrészlegét
- A Microsoft és a Yahoo is cáfolja a keresőüzletet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.