A bizalomépítés hatásai az információszolgáltatásban

forrás Prim Online, 2008. május 25. 09:35

A térítéses információszolgáltatásban kitüntetett helye van a pr-nek, azaz a bizalomkeltés és -fenntartás eszközeinek. Az ügyfelek ugyanis jellemzően olyan kérdésekben keresnek tanácsot, információt, mely gyakran önmagában is bizonyos diszkréciót igényel – legalábbis a versenytársak irányában. A Magyar Információbrókerek Egyesületének jún. 3-i konferenciájának címe: Pr az információszolgáltatásokban.

A megrendelő és szolgáltató közötti bizalmi kapcsolat nélkül tehát nehéz elképzelni az üzleti kapcsolatot. A két fél természetesen eltérő módon látja ugyanazt a szolgáltatást. Például az ügyfélszolgálatot vagy kommunikációt az ügyfelek háromszor olyan fontos megtartó-tényezőnek tartják, mint a szolgáltatók. Az ár hatása a lemorzsolódásra viszont kisebb az ügyfelek, mint a szolgáltatók szerint (a RightNow felmérése, 2005).

Egy információs tanácsadók ügyfeleit megkérdező, svéd, magyar, izlandi, dán és kanadai válaszadók visszajelzéseit begyűjtő felmérés feltárta, milyen képességeket tartanak legfontosabbnak információs szolgáltatójukban. A top 5-ös lista:

   1. Szakmaiság (a kompetencia, hitelesség, gyakorlat és tárgyalóképesség az adott szakterületen)
   2. Kommunikációs képesség (világos és közérthető fogalmazás az ügyféllel és munkatársaival való kapcsolattartásban, gondosság és érdeklődés az ügyfél irányában, jó modor, udvariasság és jó memória)
   3. Céltudatosság (gyors reagálás, a probléma megértése és objektív értelmezése, az ügyfél szempontjainak megértése és elfogadása, a kreativitás és fegyelem kedvező kombinációja)
   4. Leleményesség és problémamegoldási képesség (a szervezet megérzése, eredményes együttműködés, képesség a meghallgatásra, kíváncsiság, motiváltság és türelem)
   5. Késlekedés nélküli kommunikáció, vállalások betartása, időben és a szolgáltatás tárgyában.

Néhány válaszadó további kívánt tulajdonságokat is megfogalmazott, úgy mint megfelelő szolgáltatási ár, humorérzék, intuíció, diszkréció, rugalmasság.

A témáról bővebben a Magyar Információbrókerek Egyesületének a Magyar Public Relations Szövetség szakmai támogatásával rendezett 8. konferenciáján – Pr az információszolgáltatásban – lesz szó, június 3-án.

Előadások:

  • InfoPRofik – bizalomépítés az információs szférában (Dr. Kiszl Péter alelnök, MIBE; egyetemi adjunktus, ELTE)
  • A használók fizetési hajlandósága – Tapintatos kommunikáció a könyvtártól (Czupi Gyula igazgató, nagykanizsai Halis István Városi Könyvtár)
  • Majd ők figyelnek helyettünk – Az információbróker helye a figyelemgazdaságban (Füleki Dániel Ph.D., egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem, E-business Kutatóközpont)
  • Ki hallott már ilyet? (Ferling József kommunikációs tanácsadó, ügyvezető, Ferling PR & Communications Kft.)
  • Web 2.0 és ami mögötte van (Siska Mátyás marketingvezető, Inuit Network)
  • Ügyféltapasztalatok az információs tanácsadásról – svéd, magyar, izlandi, dán és kanadai visszajelzések (Mikulás Gábor tanácsadó, GM Consulting)
  • Kerekasztal: Pr-sikerek és tanulságok – a panelben az előadókon túl: Kóródy Judit, ügyvezető, Infodok Kft.; Gelényi Csaba, ügyvezető, EPPA Kft.; Kerekes Pál, önkormányzati képviselő, Józsefvárosi Önkormányzat
Kulcsszavak: konferencia MIBE

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban

Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.

2024. május 14. 19:26

Megjelent a NEXT 3D konferencia programja

Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.

2024. május 14. 16:29

Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.

2024. május 14. 14:52

A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén

Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.

2024. május 14. 13:17

A BASF a sikeres Ethernet-APL kísérletet követően az ABB-t választotta zöldmezős projektjeihez

A BASF első európai zöldmezős Ethernet Advanced Physical Layer (Ethernet-APL) projektjének részeként az ABB-t választotta az elosztott vezérlőrendszerekhez (DCS).

2024. május 14. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36