Gartner: közel 8 százalékkal bővült a szerverpiac
A fenti adatok az egy évvel korábbiakhoz viszonyítva érvényesek, és számszerűen 2,3 millió eladott szervert, illetve 13,6 milliárd dollár összbevételt jelentenek. Jeffrey Hewitt, a Gartner alelnöke a sajtónak elmondta, hogy a bővülés mögött az x86-os szerverek folyamatos és gyors ütemű cseréje, a nagy adatkezelő központok folytatódó kiépítése, illetve a fejlődő térségek keresletnövekedése áll. A bevételek alapján a HP és az IBM továbbra is fej-fej mellett áll a globális szerverpiacon; a HP bevételei 10,3 százalékos növekedés mellett 0,1 százalékkal haladták meg a kék óriásét. Eközben az Dell 6,6; a Fujitsu Siemens 4,9; az IBM pedig 2,1 százalékkal növelte jövedelmét, míg a Sun 1 százalékot visszaesett 2007 első három hónapjához képest.
Az eladott darabszám alapján a Dell produkálta a legnagyobb arányú, 15,8 százalékos növekedést az időszakban, míg a HP 7,8; a Sun 6,6; az IBM pedig 2,3 százalékkal adott el több szervert most, mint tavaly ilyenkor. A nagyobb gyártók közül egyedül a Fujitsu Siemens értékesített kevesebb szervert, mint 2007 első negyedévében, mégpedig 2,6 százalékkal.
Kapcsolódó cikkek
- A globális félvezetőipar idei bevétele 11 százalékkal csökken
- Gartner: 6 százalékkal csökkennek idén az IT-kiadások
- Mégis fellendülőben a PC-piac
- Negyedével zsugorodott a szerverpiac
- Válság idején népszerűbbek a nyílt forráskódú és a költségcsökkentő szoftverek
- Az idén akár 24 százalékkal csökkenhetnek a csipeladások - de volt már rosszabb év is...
- Hatodával zuhan jövőre a félvezetőpiac
- Lassuló növekedés a mobilpiacon
- Erős növekedés a PC-piacon
- Fékezi az IT-piacot a gazdasági válság
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.