GTS CE: egységes régiós hálózat a célkeresztben
A GTS-Datanet mai budapesti sajtótájékoztatóján megjelent Rob Savignol (M/C Ventures), Adam Savicki (GTS Central Europe, GTS CE) és Szathmári Géza (GTS-Datanet) több bejelentést tettek.
A Columbia Capital, M/C Venture Partners és Innova Capital vezette, magánbefektetői alapokból álló konzorcium lezárta a GTS CE) felvásárlását. Az új tulajdonos legfontosabb céljának a GTS CE regionális szerepének erősítését tekinti a cégcsoport cseh, szlovák, lengyel, magyar és román leányvállalatainak még szorosabb együttműködésével. A konzorcium vezetői, a Columbia Capital és az M/C Venture Partners az informatikai és telekommunikációs szektorban érdekelt amerikai befektetői csoportok, míg az Innova Capital az egyik vezető magántőke befektető csoport Közép-Európában. A konzorcium a GTS CE ügyvezető igazgatójának Adam Sawickit jelölte ki. A szakember ezt megelőzően a TeliaSonera International Carrier vezérigazgatójaként, és egyben a cég Egyesült Államokért és Nyugat-Európáért felelős üzletfejlesztési elnökhelyetteseként dolgozott.
A GTS CE a régió vezető alternatív távközlési szolgáltatója, amely a térségben egyedülálló, közel 60 000 km hosszú távközlési hálózattal rendelkezik. A GTS CE leányvállalatokat működtet Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában, de szolgáltatásai partnerein keresztül elérhetők a balti államokban, Szlovéniában, Horvátországban, a Balkán országaiban, Törökországban, Oroszországban, Ukrajnában és a Közel-Keleten is.
A 2007-es évet kitűnő eredménnyel zárta a GTS CE: a cégcsoport konszolidált árbevétele elérte 396 millió eurót, ami 3,6 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, míg az EBITDA 21 százalékos növekedéssel meghaladta a 71 millió eurót. Az árbevétel 51 százalékát a cseh leányvállalat, a GTS Novera biztosította; további 26 százalék a lengyel leányvállalat, a GTS Energis teljesítménye. A magyar GTS-Datanet 14 százalékkal, a szlovák GTS Nextra 6 százalékkal, a román GTS Telecom pedig 4 százalékkal járult hozzá a cégcsoport régiós szintű eredményéhez.
„Egy régió, egy hálózat, egy ajánlat – a következő években ez a stratégia szab majd irányt a számunkra. Célunk, hogy a jövőben még jobban kihasználjuk a GTS CE egyedülálló, teljes régiót lefedő hálózatában rejlő lehetőségeket” – mondta el Adam Sawicki, a cégcsoport frissen kinevezett ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „A multinacionális cégek számára elindított, országhatárokon átívelő MPLS szolgáltatásunk sikerére alapozva tovább bővítjük regionális távközlési szolgáltatásaink körét. Terveink között szerepel új értékesítési csatornák kiépítése Ausztriában és Németországban. Mindemellett az esetleges további akvizíciók elől sem zárkózunk el”
A GTS CE magyar leányvállalata, a GTS-Datanet mint műszaki, mind értékesítési szempontból jelentős szerepet játszik a cégcsoport működésében. A GTS CE Budapestet, Pozsonyt, Prágát, Frankfurtot és Bécset összekötő régiós gerinchálózatát a GTS-Datanet budaörsi központjából működtetik. A magyar leányvállalat feladatköre kiterjed a gerinchálózat folyamatos felügyeletére, továbbfejlesztésére, valamint a hálózati eszközök telepítésére és karbantartására a teljes közép-kelet európai régióban. Magyarország földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően a GTS-Datanet jó kiindulópontot jelent a GTS cégcsoport számára Dél-Európa távközlési piaca felé. A GTS-Datanet 2007-ben elért eredményei: az értékesítésből származó árbevétel meghaladta az 56 millió eurót, ami 14,5 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, az EBITDA pedig 2,5 százalékos növekedéssel elérte a 9 millió eurót. A cég 2008-as terveiben 10-15 százalékos árbevétel-növekedéssel számol.
A Prím kérdéseire adott válaszokból kiderült, hogy:
- jelenleg folyik a GTS-Datanet Pozsony illetve Bécs felől kapcsolatot teremtő 10 Gbps sebességű hálózatának bővítése Szerbia és Románia irányában;
- elsődlegesen a (régiós kompetenciával rendelkező) üzleti igények kiszolgálásával, a magyarországi vállalat 2010-ig több mint másfélszeresére kívánja növelni árbevételeit;
- az öt ország GTS vállalatainál a termékportfolió és üzemeltetési központok egységesítése 24/36 hónapos átfutással tervezett folyamat,
- a GTS-Datanet a régiós back-office funkcióját is erősíteni kívánja, ehhez újabb szakembereket kell felvennie.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.