Az EU sürgeti az átállást az új internetes protokollra
Reding a felhíváshoz egy tervezetet is mellékelt, amelyben azt a célt tűzte ki, hogy 2010-re az európai internetezők 25 százaléka már az új rendszert használja. Jelenleg az internetes címek túlnyomó többsége az Internet Protokoll 4-es verzióját (IPv4) használja, ennek azonban vannak korlátai. Az IPv4 ugyanis egyszerre legfeljebb 4,3 milliárd címet tud kezelni, ezt a határt pedig előrejelzések szerint 2011-re eléri a világháló, köszönhetően a rengeteg műszaki újdonságnak, az intelligens világítási vagy fűtési rendszerektől az „okos árucímkékig”. Az új, 6-os verzió (IPv6) ezzel szemben gyakorlatilag korlátlan számú IP címet kezelhet zökkenőmentesen. A biztos arra figyelmeztet, hogy ha nem kezdjük meg időben az átállást, Európa válsággal lesz kénytelen szembenézni.
Az EB tervezete értelmében a tagállamok kormányainak minél előbb be kell vezetniük központi hálózataikon az IPv6-ot, emellett pedig a közbeszerzési eljárásoknál is kötelezővé kell tenniük a protokollnak való megfelelést. Reding követendő példaként említette a Geant-ot, a fontos európai kutatóközpontokat összekötő nagysebességű hálózatot, amely már most 100 százalékig IPv6-kompatibilis.
Kapcsolódó cikkek
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Internet: egyre nagyobb szerep a veszélyeztetett állatfajok illegális kereskedelmében
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- Éjjeli csúcsforgalom az interneten
- Energiatakarékosság jegyében fogant a Bluetooth 4.0
- Fehéroroszországban szigorítják az internet feletti ellenőrzést
- Saját levéltári adatbázisával bővíti Egyiptom az internet arab nyelvű tartalmait
- Az internet biztonságáról egyeztet Washington és Moszkva
- Szabványosíthatják a Mozilla WebGL 3D megoldását a böngészőkön
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.