Még tíz évig marad Steve Ballmer a Microsoft élén?
Tekintettel a viszonylag távoli időpontra, a bejelentés aligha rázza meg napokon belül a Wall Streetet, azonban a stratégiai elemzőket mégiscsak elgondolkodásra késztetheti. Ballmernek ugyanis nagyjából egy évtized alatt olyan utódot kell kinevelnie, akiben a részvényesek és a befektetők megbíznak, ez azonban azért tűnik nehéznek, mert a régi generáció tagjai legkésőbb vele együtt távoznak, az újak közül azonban egyelőre nem nagyon került senki az előtérbe. Emellett Ballmer-nek más gondjai is lesznek a közeljövőben; nyáron Bill Gates de facto is befejezi pályafutását a Microsoftnál, így a szimbolikus vezető nélkül kell szembenéznie az olyan kihívásokkal, mint a Google egyeduralma a webes tartalomszolgáltatások terén, vagy a Windows Vistát övező folytatódó elégedetlenség.
Egyes elemzők korábban Ray Ozzie főmérnök (CTO) vagy Jeff Raikes elnök személyében vélték megtalálni Ballmer lehetséges utódját, azonban Ozzie nagyjából a mostani vezérrel egyidős, míg Raikes nemrég bejelentette, hogy az alapítóval együtt a ’Bill and Melinda Gates Foundation’ jótékonysági alapítványnál folytatja szeptembertől. Szóba jöhet viszont a 46 éves Robbie Bach, aki 1988-ban csatlakozott a vállalathoz és jelenleg az egyre fontosabb szórakoztató ágazatot irányítja, illetve a 37 éves Eric Rudder, aki 2005 óta műszaki és stratégiai tervezési alelnökként szorosan Bill Gates mellett dolgozik.
Kapcsolódó cikkek
- IVSZ: átmenetileg Keresztesi János végzi a főtitkári teendőket
- Új vezető a HP Magyarország nyomtatási üzletágánál
- Fontos frissítések Windows rendszerekhez
- Válságkezelő kereskedelmi igazgató a Sixtnél
- Új HR-menedzser a Canon Hungária Kft.-nél
- Telefonos tolmácsszoftver a Microsofttól
- Két kritikus frissítés a Microsoft májusi csomagjában
- Laufer Tamás az Informatikai Vállalkozások Szövetségének új elnöke
- Megérkezett az első Microsoft-szoftver a Nokia mobiljaira
- 60 százalék alatt az Explorer
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.