Magyar Telekom: 50,6 milliárd forintos hitel az EIB-től
A Magyar Telekom a Deutsche Telekom International Finance B.V. közvetítésével hosszú lejáratú hitel megállapodást írt alá az Európai Befektetési Bankkal (EIB): az 50,6 milliárd forint értékű hitelt a magyar távközlési cég egyebek közt mobil szélessávú projektjeinek finanszírozására használja fel.
A BÉT honlapján hétfőn közzétett közlemény szerint hitel a hitel 2015 januárjában jár le és fix kamatozású.
Thilo Kusch, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint a hitelfelvétel kapcsán úgy nyilatkozott, hogy olyan megállapodást írtak alá, amelynek feltételei jobbak, mint amit a Magyar Telekom ilyen összeg esetében a magyar piacon el tudott volna érni.
A Magyar Telekom azáltal, hogy fix kamatozású hitelt vesz fel, továbbra is egyensúlyban tartja hitelportfoliója változó és fix kamatozású elemeit, amivel párhuzamosan megnő a hitelportfolió átlagos lejárati ideje - tette hozzá.
A társaság a hitel kamatának mértékéről nem nyilatkozott.
A hitelfelvétel célja a Magyar Telekom magyarországi mobiltávközlési hálózatainak korszerűsítése és további fejlesztése a szélessávú szolgáltatások minőségének és elérhetőségének növelése érdekében, különösen a vidéki régiókban. A társaság a hitelből finanszírozott projektek keretében egyebek közt bővíti harmadik generációs mobilhálózatának lefedettségét és kapacitását.
A korszerű, nagy sebességű mobil szélessávú szolgáltatások hozzáférhetősége a hitelből végrehajtott fejlesztések révén 29 százalékkal emelkedik, ami nagyjából 250 ezer új előfizetőt jelent. A projekteknek köszönhetően 2010-re a teljes lakosság 67 százaléka a lakóhelyén hozzáférhet majd a mobil szélessávú szolgáltatásokhoz, amelyek a növekedés legjelentősebb forrását képviselik az infokommunikációs szektorban. A szolgáltatások elérhetősége várhatóan jelentős mértékben hozzájárul a társaság stratégiai növekedési céljainak eléréséhez is - közölte az EIB.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója az esemény kapcsán elmondta: a Magyar Telekom szélessávú kommunikációt épít ügyfelei részére minden piacon, ahol jelen van. A mobil szélessáv fontos része a cég növekedési stratégiájának, s ezért a következő években a 3G/HSDPA hálózat további gyors fejlesztését tervezi.
Bóna Ákos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szakállamtitkára kifejtette: a hírközlésért felelős tárca azt várja a Magyar Telekom EIB-hitel felhasználásával megvalósuló beruházásaitól, hogy 2009 végéig a mobil szélessávú internetlefedettség az ország területének legalább 90 százalékára kiterjed. Ezzel az e területen élő lakosság 98 százalékának az információs társadalom szolgáltatásaihoz való hozzáférése lehetővé válik. A tárca a szélessávú vezetékes és mobil technológiák közötti piaci verseny részben e fejlesztések hatásaként bekövetkező erősödésétől a szélessávú internet további árcsökkenését reméli - áll a Magyar Telekom közleményben.
Az EIB az Európai Unió pénzügyi szervezete. Létrehozásáról az 1958-as Római Szerződés rendelkezett. A luxembourgi székhelyű pénzintézet feladata, hogy tőkét biztosítson a tagállamok és a régiók integrációját, a kiegyensúlyozott fejlődést és a gazdasági és a társadalmi kohézió erősítését szolgáló fejlesztésekhez. Magyarországi projektekhez az EIB 1990 óta 9 milliárd euró értékben biztosított forrást, és csak az idén már összesen 750 millió euró hitel kihelyezéséről kötött szerződéseket magyarországi partnerekkel.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felére csökkentik a 4. generációs mobilhálózatok energiaigényét
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Kínában már 18 millió felett van a 3G-t használók száma
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.