Egymilliárd dolláros kínai Alcatel-Lucent üzlet
A két vállalat még 2006 április elején egyesült, az akkori elvárások szerint a szinergiahatások révén három év alatt adó előtt 1,4 milliárd eurós megtakarítást vártak a világ immáron második legnagyobb távközlési hálózatépítőjétől. Az első helyezett a 24 milliárd eurónak megfelelő forgalmú amerikai Cisco Systems. Az új vállalatban az Alcatel 60 százalékos, a Lucent 40 százalékos a részesedést kapott. Az Alcatel-Lucent azonban még 2008 májusában is csupán 95 millió eurós veszteségre volt képes, ezért folytatják a költségcsökkentést: a tavalyi első negyedévben 1900 alkalmazottól váltak meg, októberben további négyezer fős leépítést jelentettek be, három év alatt pedig 16500 embert bocsátanak el 130 országban az eredetileg 79 ezres létszámból.
Ilyen körülmények között a vállalat számára fontos lépés az egymilliárd dolláros kínai üzlet tető alá hozása. Az üzlet érdekessége, hogy az Alcatel –Lucent ugyan 3G hálózatot fejleszt, ám Kína saját mobilszabványán, a D-SCDMA-n (Time Division Synchronous Code Division Multiple Access). A tender a cég helyi leányvállalatán, az Alcatel Shanghai Bellen keresztül sikerült megkötni.
Kapcsolódó cikkek
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- Kelendő cikk a WLAN-törő
- Peking megszüntetné a névtelen internetes hozzászólásokat
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Felére csökkentik a 4. generációs mobilhálózatok energiaigényét
- Kínában már 18 millió felett van a 3G-t használók száma
- Felhasználók millióit érintette a decemberi Google elleni támadás
- Harminc százalékkal többen neteznek Kínában
- Kína az idén 15 milliárd eurót fektetett az UMTS mobilhálózat kiépítésébe
- Kína legnagyobb mobilszolgáltatója 8,6 milliárd dollárt fordít a 3G hálózat kiépítésére
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.