A volt HP-alelnök bevallotta, hogy IBM-titkokat adott át cégének
Mr Malhotra 2006 májusában került a Hewlett-Packard-hoz mint alelnök, miután előzőleg az IBM-nél dolgozott felelős beosztásban. Nos, emberünk minden jel szerint be akart vágódni új főnökénél, így egy e-mailt küldött neki „csak saját elolvasásra”, amelyben üzleti titkokat teregetett ki az IBM-ről. A Hewlett-Packard-nak az ügyben kiadott hivatalos közleménye szerint azonnal szigorúan eljártak dolgozójuk ellen, aki nemcsak a törvényt, de egyúttal cégük üzleti gyakorlatát is súlyosan megsértette. Így aztán az alelnök négy hónap után az utcára került és bírósági eljárás is indult ellene.
Az egész hírben az az igazán érdekes, hogy Malhotra elbocsátására alig hetekkel annak a botránynak a kirobbanását megelőzően került sor, amelyben fény derült arra, hogy a HP felső vezetői saját kollégákat és újságírókat figyeltek meg illegálisan. Természetesen jó kérdés az is, hogy vajon a HP a szigorú büntetés ellenére felhasználta-e a Malhotra útján tudomására jutott információt, vagy pedig esetleg más forrásból már eleve a birtokában voltak.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A HP befejezte a 3Com felvásárlását
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- HP: 30 százalékkal csökkent hardverpiac
- Csökkent a Hewlett-Packard nyeresége
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- További több ezer fős elbocsátás a Hewlett-Packardnál
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
- Az IBM-et már nem érdekli a Sun
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.