Kimagaslóan eredményesek a kkv-k az online direktmarketingben
Átgondoltan céloznak
Sikeres évet tudhat maga mögött a kis- és középvállalkozások (kkv) igényeire és lehetőségeire szabott online direkt marketing rendszer, a LightMail. A 2004 áprilisában indított szolgáltatás segítségével a kkv-k rendkívül gyorsan, ugyanakkor alacsony költség mellett, s nem utolsósorban a vonatkozó hazai jogszabályoknak megfelelve indíthatnak célzott e-mail kampányokat.
A LightMail szakmai hátterét a 2001 óta működő, szintén a Hírek Média portfoliójába tartozó Maxima online direkt marketing rendszer adja. Mindkét megoldás egy permission alapú – tehát engedélyezéshez kötött – 300 ezres e-mail cím adatbázisra épül, így a reklámlevelek – több mint száz általános és demográfiai szűrőfeltétel révén – csak olyan felhasználókhoz jutnak el, akik valóban nyitottak a konkrét üzenetekre. „Míg azonban a főképp nagyobb vállalatok és médiaügynökségek által használt Maxima esetében az e-mail üzenetek teljesen testre szabhatóak, addig a LightMail előre elkészített, de a megbízó főbb arculati elemeinek beillesztését biztosító sablonokból dolgozik. Ennek köszönhetően ehhez a megoldáshoz a kkv-k számára kedvezőbb díjtételek társulnak” – ismerteti a főbb különbséget Fialka Krisztina, a LightMailt üzemeltető Hírek Média média üzletágának vezetője.
Gyorsan tanulnak
A LightMailt használó ügyfélkör rendkívül változatos, a legtöbb megbízás ugyanakkor a gépjármű kereskedőktől, ingatlanosoktól, szoftverfejlesztőktől, illetve oktatócégektől érkezik. „A nagyobb cégekhez képest a kkv-k kevésbé tapasztaltak az online marketing eszközök terén, ugyanakkor hajlandók tanulni, sőt, el is várják tőlünk az oktatást. Mivel viszonylag alacsony büdzsével rendelkeznek, költéseiket jobban átgondolják. Mindennek eredményeként a szűrőfeltételek meghatározásánál nagyon pontosan lövik be célcsoportjaikat, az alacsony szórásnak köszönhetően így kimagasló eredményeket érnek el” – ismerteti a kkv-ügyfelek főbb jellemzőit Fialka Krisztina.
Miközben a hagyományos postai kampányok átlagos válaszaránya 1-3 százalék, a célzott e-mail kampányok a címzettek 10-15 százalékát megmozgatják, a LightMailnél pedig az e fölötti válaszarány sem ritka.
Kapcsolódó webcímek:
www.lightmail.hu
www.hirekmedia.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Superbowl szuper-reklámokkal
- Bitekbe kódolt "első pillantás"
- Papírújság videoreklám-melléklettel
- Szoftverkorszerűsítes helyett tv-re költenek a kkv-k
- Informatikai Kiválósági Díj kkv-k számára
- IAB Hungary megújult elnökség, eredményes első év
- Uniós ringbe szállnak a hazai KKV-k
- Megoldás a hirdetésblokkolók ellen
- Intellio: új arcfelismerő szoftver vásárlók viselkedésének az elemzésére
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.