Napi olimpiai összefoglaló a YouTube-on
A www.youtube.com/beijing2008 címről elérhető szolgáltatással a NOB egyrészt azokba a fejlődő térségekbe szeretne eljutni, ahol nem kötött szerződést a helyi tévétársaságokkal az olimpia közvetítéséről, másrészt pedig a fiatalabb, tizen- és huszonéves generációkat szeretné célba venni. Egy felmérés szerint a 2004-es athéni játékokat a tévében nézők átlagéletkora 40 év fölött volt és az előzetes kutatások szerint idén sem lesz alacsonyabb. Eközben viszont az internetes videó ugrásszerű fejlődésen ment keresztül; májusban csak Amerikában 12 milliárd alkalommal néztek online videókat egyetlen hónap alatt. Ezek közönsége nagyon nagy arányban kerül ki a már említett tizen- és huszonéves nemzedék tagjai közül, ami azt jelenti, hogy az olimpiának is igénybe kell vennie az új médiumot, ha a jövőben nem akar veszíteni népszerűségéből. Az elmozdulást a tévétársaságok is igyekeznek követni: az amerikai közvetítési jogokat megvásárló NBC például a 3600 órás közvetítés harmadát online is közre fogja adni.
Az internetes közvetítés ugyanakkor problémákat is felvet, ugyanis az online videók esetében mindeddig nem sikerült olyan reklámkonstrukciót kitalálni, amely egyaránt megfelel a reklámozók és a nézők igényeinek. Márpedig ez a jövőre nézve kulcskérdés: a NOB a tévéközvetítések jogdíjaiból 2005-2008 között mintegy 2,5 milliárd dollár bevételre tett szert, a YouTube-közvetítésért kapott összeg viszont az illetékesek nyilatkozata szerint csupán jelképes. Timo Lumme, a NOB tévé- és marketingfelelőse ennek ellenére optimistán nyilatkozott a sajtónak kiemelve, hogy az internet a játékok történetében most először teljes globális közvetítési lehetőséget biztosít az olimpiának.
Kapcsolódó cikkek
- Privát videók is megoszthatók a YouTube-on
- Jobs üzeni: Blu-ray helyett használd a YouTube-ot!
- Öt éve jelent meg az első YouTube videó
- CivilJutub: videóportál civileknek
- Megváltozott a YouTube
- Kínába irányították a YouTube, a Facebook és a Twitter adatforgalmát
- A YouTube és a Wikipédia is megbénult egy időre
- Percenként 24 órányi videó kerül fel a YouTube-ra
- Feliratozza videóit a YouTube
- XP-n fut az Olimpia
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.