Synergon: első számú prioritás a szélessávú hálózatépítés
A 2008 második negyedéves, illetve az első féléves eredményeiről adott számot mai sajtótájékoztatóján a Synergon.
Lazarovits Márk vezérigazgató elmondta, az első negyedévihez képest javuló üzleti klíma a Synergon Csoport teljesítményére is kedvező hatást gyakorolt. A csoport árbevétele a második negyedévben meghaladta a 3,9 milliárd forintot, ami 45%-os fejlődést jelent az első negyedévhez képest. Az eredmény mindig meghatározó jellemzője a szolgáltatástartalom, amely értéket a vizsgált negyedévben is sikerült magasan tartani. A csoport üzemi eredménye pozitív lett, ennek fő okaként a kapacitások hatékonyabb kihasználását szükséges megemlíteni, amely már korábban is markánsan megfogalmazott és – a számok tanúsága szerint – sikerrel megvalósított cél volt. A pénzügyi tranzakciók okozta, határidős ügyleten 363 millió forintos, összevontan számítva, az első félévben 704 millió forintos veszteséget némileg csökkentette a kamat- és árfolyam-nyereségből származó 57 millió forintos bevétel.
A Synergon Informatika Nyrt. és három magyarországi leányvállalata a második negyedévi 3,429 milliárdos árbevételével mintegy 60%-os növekedést ért el az előző negyedévihez képest. Az Infinity halmozott értékesítési árbevétele 1074 millió forint volt, működési eredménye ismét pozitív tartományba ért. A Synergon Csoport 2008 első félévében összességében 6639 millió forint árbevételt realizált. A vezérigazgató szerint a féléves árbevétel terén jelentkező minimális elmaradást (2007 azonos időszakához képest) az erősődő verseny árletörő hatása okozta.
A második negyedév összességében sikeres eredményei ugyan féléves viszonylatban egyelőre az első negyedév visszafogottabb mutatóit ellensúlyozzák, de a Synergon menedzsmentje továbbra is egy sikeres és eredményes évzárást prognosztizál.
A Prím további információkat is megtudott:
- a kábeldisztribúció fellendítése érdekében a harmadik negyedévben új ügyvezető igazgatója lesz a Fibex Kft-nek, amelynél a várható további szélessávú hálózatépítési projektnyerések következtében létszámnövelést is terveznek;
- új iparági területen is aktív a Synergon: a közlekedés terén a BKV-nál folyik az új alapüzemeltetési pályázat, amelyen a Synergon is indult; ugyanakkor az informatika alapú forgalomirányítás is célpontba került a csoportnál;
- az idei első félév folyamán nem volt alapvető átrendeződés a Synergon infokommunikációs ágazataiban;
- a Synergon célja, hogy 2008 év végére 1 milliárd forint legyen a vállalat üzemi árbevétele;
- két újabb országban (Románia, Szerbia) szeretne a piacon behatolni a vállalat, de más formában, mint ahogy azt Csehországban, illetve Horvátországban tette.
Kapcsolódó cikkek
- Nem csökkenő árbevételt, milliárdos üzemi eredményt tervez a Synergon
- Synergon: 50 millió forintos nyereség az első kilenc hónapban
- Több mint 10 százalékot zuhant a Synergon, felfüggesztették
- Synergon: 40 millió forintos nyereség az első félévben
- Synergon-közgyűlés: vagyonmérleg, vezetői opciós program
- Az átalakulási vagyonmérlegről dönt a Synergon közgyűlése
- "Legdinamikusabban startoló magyar cég" lett a Synergon leány
- Synergon: döntés a szétválás részleteiről
- Szétválik a Synergon
- Leépít a Synergon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.