Synergon: első számú prioritás a szélessávú hálózatépítés
A 2008 második negyedéves, illetve az első féléves eredményeiről adott számot mai sajtótájékoztatóján a Synergon.
Lazarovits Márk vezérigazgató elmondta, az első negyedévihez képest javuló üzleti klíma a Synergon Csoport teljesítményére is kedvező hatást gyakorolt. A csoport árbevétele a második negyedévben meghaladta a 3,9 milliárd forintot, ami 45%-os fejlődést jelent az első negyedévhez képest. Az eredmény mindig meghatározó jellemzője a szolgáltatástartalom, amely értéket a vizsgált negyedévben is sikerült magasan tartani. A csoport üzemi eredménye pozitív lett, ennek fő okaként a kapacitások hatékonyabb kihasználását szükséges megemlíteni, amely már korábban is markánsan megfogalmazott és – a számok tanúsága szerint – sikerrel megvalósított cél volt. A pénzügyi tranzakciók okozta, határidős ügyleten 363 millió forintos, összevontan számítva, az első félévben 704 millió forintos veszteséget némileg csökkentette a kamat- és árfolyam-nyereségből származó 57 millió forintos bevétel.
A Synergon Informatika Nyrt. és három magyarországi leányvállalata a második negyedévi 3,429 milliárdos árbevételével mintegy 60%-os növekedést ért el az előző negyedévihez képest. Az Infinity halmozott értékesítési árbevétele 1074 millió forint volt, működési eredménye ismét pozitív tartományba ért. A Synergon Csoport 2008 első félévében összességében 6639 millió forint árbevételt realizált. A vezérigazgató szerint a féléves árbevétel terén jelentkező minimális elmaradást (2007 azonos időszakához képest) az erősődő verseny árletörő hatása okozta.
A második negyedév összességében sikeres eredményei ugyan féléves viszonylatban egyelőre az első negyedév visszafogottabb mutatóit ellensúlyozzák, de a Synergon menedzsmentje továbbra is egy sikeres és eredményes évzárást prognosztizál.
A Prím további információkat is megtudott:
- a kábeldisztribúció fellendítése érdekében a harmadik negyedévben új ügyvezető igazgatója lesz a Fibex Kft-nek, amelynél a várható további szélessávú hálózatépítési projektnyerések következtében létszámnövelést is terveznek;
- új iparági területen is aktív a Synergon: a közlekedés terén a BKV-nál folyik az új alapüzemeltetési pályázat, amelyen a Synergon is indult; ugyanakkor az informatika alapú forgalomirányítás is célpontba került a csoportnál;
- az idei első félév folyamán nem volt alapvető átrendeződés a Synergon infokommunikációs ágazataiban;
- a Synergon célja, hogy 2008 év végére 1 milliárd forint legyen a vállalat üzemi árbevétele;
- két újabb országban (Románia, Szerbia) szeretne a piacon behatolni a vállalat, de más formában, mint ahogy azt Csehországban, illetve Horvátországban tette.
Kapcsolódó cikkek
- Nem csökkenő árbevételt, milliárdos üzemi eredményt tervez a Synergon
- Synergon: 50 millió forintos nyereség az első kilenc hónapban
- Több mint 10 százalékot zuhant a Synergon, felfüggesztették
- Synergon: 40 millió forintos nyereség az első félévben
- Synergon-közgyűlés: vagyonmérleg, vezetői opciós program
- Az átalakulási vagyonmérlegről dönt a Synergon közgyűlése
- "Legdinamikusabban startoló magyar cég" lett a Synergon leány
- Synergon: döntés a szétválás részleteiről
- Szétválik a Synergon
- Leépít a Synergon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.