IT versenyképességi rangsor: Magyarország továbbra is a középmezőnyben
Az EIU tanulmánya 66 országot mért fel. A tavalyi évhez képest a ranglista élén ugyanaz a húsz gazdaság áll, miközben a csoporton belül kilenc ország előrébb került, míg tizenegy hátracsúszott a rangsorban. Az első öt helyre három ország újonnan került: Tajvan, Svédország és Dánia. Kelet-Közép-Európában az első öt helyen Észtország, Szlovénia, Magyarország, a Cseh Köztársaság és Szlovákia végzett.
“Az idei tanulmány azt mutatja, hogy egy ország IT versenyképessége alapján meglehetősen gyorsan kerülhet előrébb vagy hátrébb a rangsorban” - mondta Sarlós Gábor, a BSA magyarországi szóvivője. “A kormányzatoknak és az IT iparágaknak az a képessége, hogy az információs technológia segítségével munkahelyeket teremtsenek és javítsák az életminőséget, nagyban függ attól, hogy, milyen módon kezelik a versenyképességet előmozdító hat tényezőt. A számokat tekintve egyértelmű, hogy Magyarország elég jól teljesít a humán tőke fejlesztése területén – a kutatás szerint a 66 ország között e tekintetben a 20. helyen állunk. Ebben különösen nagy súllyal esik latba az üzleti képességekkel is rendelkező technológiai szakemberek képzése és megléte. Az IT infrastruktúrát illetően viszont nagy a lemaradásunk, ami azt jelenti, hogy itt számos területen sok fejlesztésre lenne szükség. A tanulmány alapján elsősorban a számítástechnikai eszközökre, szolgáltatásokra és szoftverekre költött összegek jelentős emelése, valamint a még szélesebb számítógép-ellátottság és szélessávú internet-hozzáférés javítana Magyarország helyezésén. Ezekkel a feladatokkal pedig mind a kormányzatnak, mind pedig a piaci szereplőknek van tennivalója.”
"A politika alakítóinak és az üzleti vezetőknek minden olyan tényezőt egyszerre kellene figyelembe vennie, amelyek javítják az IT iparágak versenyképességét" - nyilatkozta Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit globális technológiai kutatási igazgatója. "Aligha reménykedhet egy ország abban, hogy erős IT termelői szektort tud kialakítani, ha nincs erős és stabil üzleti és jogi környezet, átgondolt tehetséggondozás, hiányzik az innováció támogatása, illetve ha a társadalomban nem válik széles körűvé az információs technológia használata."
Azok az országok rendelkeznek a legkiválóbb teljesítményű információs technológiai iparágakkal, amelyek általában véve jól kezelik versenyképesség-elősegítő tényezőket. Ezek közé tartozik a szakértelem bőséges kínálata; innovációbarát kultúra; világszínvonalú technológiai infrastruktúra; a szellemi tulajdont, mint például a szabadalmakat és a szerzői jogokat védő erős jogrendszer, illetve a nyitott, versenyképes gazdaság, valamint egy olyan kormányzati vezetés, amely megteremti a helyes egyensúlyt a technológia támogatása és a piaci erők hatásának lehetővé tétele között. A nagyteljesítményű IT szektor a legfejlettebb országokban nemcsak a bruttó nemzeti termék több, mint 5%-át adja, hanem a gazdaság egészében lendületet hoz létre azáltal, hogy elősegíti a vállalatok és a dolgozók hatékonyságát és termelékenységét.
A kutatás egyik további fontos megállapítása szerint a tehetségkutatás és gondozás lesz az IT terület vezetői számára az egyik legnagyobb kihívás az elkövetkezendő években. Azok a kockázatvállaló szellemiségű közösségek lesznek az innováció legjobb inkubátorai, amelyek akár online, akár más módon biztosítják a tehetségek, a technológia, a kockázati tőke és a kiváló egyetemek egymásra találását.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent Magyarországon az illegális szoftverek aránya
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Az internetes biztonság nemzetközi együttműködést igényel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.