Elégedetlenek fizetésükkel a magyarok
Informatikusoknak áll a világ
Rendkívül magas – közel 75%-os – az aktuális fizetéssel kapcsolatos elégedetlenség az internetezők körében, mégis akadnak olyan hiányszakmák, mint például az informatikus, melyek kiemelkedő egzisztenciát biztosítanak. Többek közt ez derült ki az IT Factory megbízásából készült gyorskutatásból.
Az internetezők választott szakmájukkal többnyire elégedettek: az IT Factory megbízásából a KutatóCentrum által a Monddmeg.hu véleménykifejtő oldalon végzett gyorskutatás szerint az internetezők csupán harmadát nem elégíti ki jelenlegi hivatása. Rendkívül magas viszont azok aránya, akik fizetésükkel elégedetlenek – a válaszadók 75 százaléka szeretne jelenlegi bérénél többet keresni.
A Monddmeg.hu online panelen elvégzett gyorskutatás keretében az internetezőket arra is megkérték, hogy fizetés alapján rangsoroljanak nyolc, az Állami Foglalkoztatási Szolgálat 2007-es statisztikái alapján átlagosan havi bruttó 300 ezer forint feletti fizetést biztosító szakmát. A válaszokat összesítve az informatikus a második helyre került, megelőzve ezzel olyan jól fizető szakmákat is, mint például a légiirányító, a könyvvizsgáló vagy a reklámszakma. „Annak ellenére, hogy köztudott, az informatikusok jól keresnek, mégis informatikushiány van. Míg a kutatásban megjelenített egyéb topszakmák java részében jelentős a túlképzés, illetve összességében is kevés az elhelyezkedési lehetőség, az informatikushiány reális lehetőséget biztosíthatna mintegy 10 ezer ember számára, hogy hosszú távon, jól fizető hivatás művélőiként teremtsenek biztos egzisztenciát” – mondta Fóti Marcell, az informatikusképzéssel foglalkozó NetAcademia Oktatóközpont ügyvezető igazgatója, az IT Factory elindítója.
Megoldás az informatikushiány pótlására
Az elmúlt évtizedben folyamatosan nőtt a képzett informatikusok iránti igény, amit a hazai oktatási rendszer nem tudott lekövetni. „A problémát az okozza, hogy a felsőoktatás viszonylag hosszú átfutási ideje miatt az egyetemről kikerült informatikusok tudása nem piacképes. Olyan alternatíva pedig, mely rövid idő alatt naprakész, gyakorlati tudást ad, ugyanakkor magánszemélyek számára is megfizethető, eddig nem létezett” – mondta Fóti.
A NetAcademia Oktatóközpont által életre hívott IT Factory egy a Mindentudás Egyeteméhez hasonlatos képzési forma a legfontosabb IT-hiányszakmák (hálózatbiztonsági szakember és .NET programozó) szakemberképzésének megoldására. „A Mindentudás Egyetemétől alapvetően az különböztet meg minket, hogy az IT Factory gyakorlatorientált és otthonról akár online is végezhető. A HunNet szerverparkjában kiépített erőforrásoknak köszönhetően minden hallgató saját virtuális szervert kap a képzés idejére, aminek a kezeléséhez akár egy modemes kapcsolat és egy tízéves számítógép is elegendő otthon” – tette hozzá a szakember. Az IT Factory támogatói – például a Carnation, a Cisco, az ESET hazai képviseletét ellátó Sicontact, illetve az Intel – saját tematikájú képzésekkel színesítik az amúgy is izgalmas oktatást. Ezeknek az előadásoknak a célja a hallgatók látókörének további szélesítése.
Kapcsolódó cikkek
- Legbiztosabb a még nem is létező szakma
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Gazdaságinformatikus szak a Károly Róbert Főiskolán
- Született informatikusok kerestetnek
- Egyre többen tanulnának az e-learning segítségével
- A Google-nél akar dolgozni a diákok többsége
- Állásbörzék: képzett IT munkatársakból hiány van
- Minősített tesztmérnök oktatás indult
- Értéknövelő befektetések - kinek éri meg?
- Hallgatók a célkeresztben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.