FreeSoft I-III. negyedév: 358 millió forint veszteség
Az informatikai üzletágban érdekelt FreeSoft cégcsoport az első háromnegyed évben 358 millió forint adózott veszteséget könyvelt el, ez mintegy 40 százalékkal kevesebb egy évvel korábbi veszteségnél.
A FreeSoft a szerdán közzétett konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számviteli szabványok alapján készült gyorsjelentése szerint a csoport az első háromnegyed évben 5,830 milliárd forint árbevételt ért el, ami 373,92 százalékkal meghaladja az előző év azonos időszakának teljesítményét.
A társaság a gyorsjelentésben felhívja a figyelmet arra, hogy az informatikában a projektek nagy része a harmadik és a negyedik negyedévben zárul, így a bevételek többsége is ekkor jelentkezik, a költségek viszont folyamatosan merülnek fel.
A gyorsjelentés szerint a tavalyinál sokkal nagyobb bevétel az elmúlt évben és az idén áprilisban végrehajtott akvizícióknak köszönhető: a FreeSoft 2007-ben a HUMANsoft Kft.-t, 2008-ban pedig BankSoft Kft.-t vásárolta meg.
A gyorsjelentés szerint a pénzpiaci válság és a kormányzati megszorító intézkedések hatásai a FreeSoft csoportot már elérték. A HUMANsoft és a BankSoft által forgalmazott eszközök iránti kereslet érzékelhetően csökkent, a BankSoft-tól megrendelni tervezett alkalmazásfejlesztéseket néhány bank későbbre halasztotta. Mindebből adódóan a társaság úgy ítéli meg, hogy a FreeSoft cégcsoport 2008. évi konszolidált árbevétele a tervezett 11 milliárd forintnál mintegy 20 százalékkal alacsonyabb lesz.
A közlemény szerint - tekintettel az állandó költségek viszonylag jelentős arányára - az üzemi eredményben, illetve a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményben (EBITDA) a tervezetthez képest az árbevételnél nagyobb elmaradás valószínűsíthető.
Az adózás előtti eredményt tovább rontja a pénzügyi veszteség, ami abból adódik, hogy a cégcsoport által forgalmazott eszközök túlnyomó része dollár elszámolású importból származik: a dollár erősödése miatt jelentős árfolyamveszteség keletkezett, továbbá a hitelállomány után fizetendő kamatok lényegesen megemelkedtek.
Mindezek eredőjeként a társaság úgy ítéli meg, hogy a 2008. évi konszolidált eredmény pozitív, de a tervezettnél jelentősen kisebb lesz, ugyanakkor a már megnyert pályázatok megbízható alapot adnak az eredmény 2009. évi gyors növekedéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco eredménye jobb a vártnál
- Továbbra is veszteséges a Sony
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.