Otthagyja a japán piacot a Nokia
Timo Ihamuotila, a Nokia egyik vezető beosztású munkatársa a sajtó megkérdezésére azt nyilatkozta, hogy értelmetlenek a további próbálkozások, inkább átadják a terepet az ázsiai gyártóknak. Habár a finn konszern globális viszonylatban 38%-os részesedéssel bír, a japán fogyasztók kegyeit nem tudta elnyerni, ugyanis itt a piacnak csupán az 1%-át sikerült megszereznie. Az elemzők szerint ennek az az oka, hogy a szigetországban élők igényeit leginkább a helyi gyártók tudják kielégíteni. Ihamuotila vállalata ezen lépését továbbá a jelenlegi gazdasági válsággal is indokolta, ám hozzátette, hogy a japán kutató és fejlesztő részlegeiket továbbra is működtetni fogják.
A Nokia a jövőben csupán luxustermékeit, a Vertu márkanévvel ellátott készülékeit fogja eljuttatni a japán közönséghez, a méregdrága telefonokhoz pedig egy virtuális hálózat is jár majd.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- A Nokia 40 százalékos piaci részesedésre tör
- Romló eredmény kilátásai miatt rontott a Nokia adósbesorolásán a Fitch
- A Nokia bezárja több márkaboltját
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- 5000 főt bocsát el a Nokia Siemens Networks