Szárnyal az Amazon
Az Amazon teljesítménye megerősítette azokat a híreket, miszerint a világgazdasági válság kisebb mértékben sújtja az online kereskedelmet. A korábbi várakozások vagy drasztikus visszaeséssel, vagy a hagyományos kiskereskedelemhez hasonló mértékű recesszióval számoltak, ám a számok tanúsága szerint a piac átrendeződött az elmúlt években.
Az Amazon 9 százalékkal erősebb negyedévet zárt az egy évvel korábbnál, és a cég vezetői ki is jelentették, hogy ez volt a valaha tapasztalt legerősebb negyedévük. Ez a korábbi 207 millió dolláros nyereséghez és 48 centes részvényenkénti osztalékhoz viszonyítva 225 millió dollárt, valamint 52 centes osztalékot jelent. A forgalom 18 százalékkal 6,7 milliárd dollárra nőtt, szemben az elemzők által jósolt 6,4 milliárddal.
Ezen a képen tovább javít az a tény, hogy ha a dollár nem lenne ilyen gyenge, akár 24 százalékos bevételnövekedésről is beszámolhatott volna cég. Éves szinten a bevétel 2008-ban 19,2 milliárd dollár volt, ezután 645 millió dolláros haszonra tettek szert, ami 1 dollár 49 cent osztalékot jelent, szemben a 2007-es 14,8 milliárddal, 476 millióval és 1 dollár 12 centtel. A pénzügyi adatok nem hagyták hidegen a jó hírekre éhes piacokat, a cég részvényei azonnal 13,2 százalékkal, vagyis majdnem 7 dollárral 57 dollár közelébe ugrottak fel.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.