Check Point: rekord 2008-as év
A Check Point Software Technologies Ltd. január 29-én bejelentette a 2008. negyedik negyedévére, valamint a 2008. december 31-ével lezárt évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az internetbiztonsági cég történetének legjobb negyedévét és pénzügyi évét zárta: 11%-os növekedéssel 808 millió dolláros bevételt ért el, míg a nem-GAAP működési eredménye 15%-os növekedéssel, 426 millió dollár volt.
2008. negyedik negyedév főbb adatai
Teljes bevétel: 217,6 millió USD (2007. negyedik negyedévében 206,7 millió USD volt).
Működési eredmény: a GAAP működési eredmény 103,7 millió USD volt, azaz a bevételek 48%-a, míg 2007 negyedik negyedévében ez az adat 88,2 millió USD, azaz az akkori bevételek 43%-a volt. Működési eredmény: a nem GAAP (nem az általánosan elfogadott könyvelési alapelvek szerinti) működési eredmény 120,7 millió USD volt, azaz a bevételek 55%-a, míg 2007 negyedik negyedévében ez az adat 107,4 millió USD, azaz az akkori bevételek 52%-a volt.
Nettó bevétel – GAAP: 86,5 millió USD, míg 2007. negyedik negyedévében 87,9 millió USD volt. Nettó bevétel – nem GAAP: 105,6 millió USD, míg 2007. negyedik negyedévében 102,5 millió USD volt.
Bővített egy részvényre jutó hozam – GAAP: 0,41 USD (2007. negyedik negyedévében 0,39 USD) volt. Bővített egy részvényre jutó hozam – nem-GAAP: 0,50 USD, míg 2007. negyedik negyedévében 0,46 USD volt.
Jövedelemelhatárolás: 330,8 millió USD, ami a 2007. december 31-i 273,7 millió dolláros elhatárolt jövedelemhez képest 21%-os (57,1 millió USD) növekedés.
Részvény-visszavásárlási program: 2008. negyedik negyedéve során a Check Point mintegy 3,4 millió részvényt vásárolt, 66,7 millió USD összértékben.
A 2008-as év főbb pénzügyi adatai
Bevétel: 808,5 millió USD, ami 11 %-os növekedés a 2007. december 31-én lezárt évben elért 730,9 millió USD-hez képest.
Működési eredmény: a GAAP működési eredmény 356,5 millió USD volt, azaz a bevételek 44%-a, míg 2007-ben 279,6 millió USD, azaz az akkori bevételek 38%-a volt. Működési eredmény: a nem GAAP (nem az általánosan elfogadott könyvelési alapelvek szerinti) működési eredmény 425,8 millió USD volt, azaz a bevételek 53%-a. Ez 15%-os növekedés a 2007-es 370,6 millió USD-hez képest, ami az akkori bevételek 51%-a volt.
Nettó bevétel – GAAP: 324,0 millió USD, ami 15%-os növekedés a 2007-es 281,1 millió USD-hez képest. Nettó bevétel – nem-GAAP: 386,0 millió USD, ami 8%-os növekedés a 2007-ben elért 358,7 millió dollárhoz képest.
Bővített egy részvényre jutó hozam – GAAP: 1,50 USD, ami 20%-os növekedés a 2007-es 1,25 USD-hez képest. Bővített egy részvényre jutó hozam – nem-GAAP: 1,78 USD, ami a 2007-es 1,59 USD-hez képest 12%-os növekedést jelent.
Cash Flow: A cash flow 429,9 millió USD volt, ami 16%-os növekedés a 2007-es 371,6 millió dollárhoz képest.
Készpénz és befektetési egyenleg: 2008. december 31-én 1,444 milliárd USD volt (2007-ben 1,242 milliárd USD volt).
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- Biztonságfelügyeleti megoldás a Check Pointtól
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.