Közösségi portálokon ellenőrzik a jelentkezőket felvételkor
Egyszerre praktikus módszer, és vet fel morális kérdéseket, hogy a munkára jelentkezőket a Facebook, MySpace, vagy hazai viszonylatban iwiw jellegű közösségi oldalakon ellenőrzik leendő munkahelyükön. A döntéshozók ezáltal igen gyorsan mélyreható képet kaphatnak a jelöltek beállítottságáról, és ez segítheti munkájukat. Azonban az is tény, hogy mindezt a jelöltek tudta nélkül teszik, így sokan soha nem fogják megtudni, miért nem kaptak meg egy állást. A bírósági elégtétel szintén kizárva, hiszen nem bizonyítható, hogy például metálzene iránti rajongása miatt nem lett valaki a vállalat alkalmazottja. További probléma, hogy ezzel a magánéletbe is bepillantást kapnak a leendő főnökök, ez pedig már a munkaadó jogkörének határát súrolja, nem is beszélve arról, hogy ezt a gyakorlatot a felvétel után is kedvükre folytathatják a cégek.
Ez a jelenség olyan méreteket öltött, hogy például a Manpower munkaerő-közvetítő cég szerint Svédországban a munkaadók közel ötöde már ezt a módszert alkalmazza, és von le következtetéseket a jelöltek általános beállítottságáról. A módszer terjedésére számítanak a jövőben a vezetői réteg folyamatos lecserélődésével, mivel ez a módszer a 80-as években született, vagy annál fiatalabb döntéshozók körében már majd egyharmadot tesz ki. A vállalatok azonban nem vonhatók felelőségre semmilyen formában, hiszen a közösségi oldalak felhasználói is tudják, hogy akár cégek, hivatalok is létrehozhatnak ilyen profilokat, és megtekinthetik az övéket. Tény, hogy tudomásul kell venni, a világhálók magunkról elhelyezett információ igenis mindenki számára elérhető, és ha valakit ez sért, akkor a feltöltés előtt kell meghúznia egy vonalat magában, mennyire kíván ismeretleneket, esetünkben leendő főnökeit beengedni magánéletébe.
Kapcsolódó cikkek
- Mától az iWiW-en is lehet csiripelni
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Közösségi állásportált indított a Népszabadság
- Oszd meg utazási élményeidet az iWiW-en!
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
- Nagy elbocsátások az amerikai technológiai ágazatban tavaly
- Amerikában a szélessávú internethálózatok bővítésével teremtenek munkahelyeket
- Szinte minden munkához kell már információs technológiai ismeret
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.