Rekordveszteség, elbocsátások a Hitachinál
A Hitachi a legnagyobb japán elektronikai cég; a fogyasztói elektronikában ugyan nem az első, azonban emellett olyan termékeket is gyárt, mint például az atomreaktorok vagy az autóalkatrészek. A vállalat a világgazdasági válság és az exportot sújtó erős japán valuta miatt 700 milliárd jen (kb. 1814 milliárd Ft) veszteséggel kalkulál a március 31-ével végződő 2008-as pénzügyi évre; ez nemcsak a társaság, de az összes japán ipari cég történetében példátlan mértékű deficitet jelent. Mint ahogy a második világháború óta az is gyakorlatilag példátlan, hogy egy japán nagyvállalat embereket tegyen az utcára: márpedig az NEC éppen most jelentette be, hogy megválik 20 000 dolgozójától és most a Hitachi is hasonló lépést tervez. A vállalat 2010. márciusig 200 milliárd jent szeretne megspórolni úgy, hogy veszteséges üzletágakat számol fel, illetve üzemeket zár be.
A mintegy 400 000 embert foglalkoztató cégóriás egyelőre nem számolt be róla, hogy pontosan hány dolgozót tervez elküldeni. Mindenesetre elég megdöbbentő, hogy a vállalat tavaly ősszel még 15 milliárd jen profittal számolt és nemrég független elemzők is csupán 55 milliárdra becsülték a várható veszteséget. A céget először az autóalkatrész-megrendelések drámai visszaesése rendítette meg, azonban a későbbiekben az építőipari, majd a szórakoztató elektronikai részlegekre is kiterjedt a recesszió. Utóbbin belül elsősorban a síkképernyős televíziók árzuhanása és a kereslet csökkenése okoz gondot, de mostanra válságossá vált a Mitsubishivel közös Renesas csipgyártó helyzete is. Ez utóbbinál a tulajdonosok nem zárják ki, hogy a Toshiba vagy más japán cég képében külső partnert vonjanak be, hogy megmentsék a csődtől a félvezetőgyártót.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
- Németországban rekordot dönthet az internetes vásárlás
- A Hitachi harmadik éves veszteségét várja
- Rekordveszteség a Hitachi-nál
- Hitachi-Albacomp: a stratégiai együttműködés új fejezete
- 12 000 dolgozójától válik meg az AT&T
- Magyar Telekom: stabil létszámgazdálkodás a következő 3-5 évben
- Hitachi: hazai iroda; három új tárolórendszer
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.