A válság segíti az elektronikus számla terjedését
A NetLock Kft. szerint a gazdasági válság is elősegíti az elektronikus számlázás elterjedését, hiszen az ezzel kapcsolatos befektetés fél-egy éven belül megtérül - mondta Rózsahegyi Zsolt, az elektronikus hitelesítés-szolgáltatással foglalkozó cég ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón.
Hozzátette: egy papíralapú számlának csak a postai díja több mint 80 forint, a teljes bekerülési költsége pedig a 300-400 forintot is elérheti, míg ha valaki legalább összesen ötszáz-ezer elektronikus számlát bocsát ki havonta, akkor egy dokumentum teljes költsége 45 forintra mérséklődik. Nagyobb, például ötezer számla esetén az összeg már csak 20 forint lesz dokumentumonként. Rózsahegyi Zsolt úgy vélte, az elektronikus számlának akkora előnyei vannak, hogy néhány éven belül hagyományos számlát már nemigen bocsátanak ki a vállalatok.
Magyarországon a becslések szerint évente legalább 1 milliárd számla keletkezik. Rózsahegyi Zsolt szerint öt év múlva a számlák első példányának legalább a 10 százalékát már elektronikusan állítják ki, míg a másodpéldányoknak már az 50 százaléka keletkezik így.
Kapcsolódó cikkek
- E-számlakibocsátás és másodbizonylat megőrzés Microsoft Dynamics NAV-val
- Harmadával növeli bevételét a NetLock elektronikus szolgáltatásból
- Számadó-NetLock együttműködés az elektronikus számlázásban
- Együttműködés az elektronikus aláírás elterjedéséért
- Elektronikus számlázás - sokmilliónyi ok a váltásra
- Elektronikus hitelesítést biztosító bővítmény SBO számlázó rendszerekhez
- Noreg eSign Toolkit: nyilvántartásba véve
- Elektronikus aláírás - hitelesítés nélküli mérlegadatok
- Automatikus banki ellenőrző rendszer az UniCreditnél
- Cégeljárás: az e-ügyintézés átalakította a bíróságok feladatait
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.