Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
A két társaság mintegy 1600 felhasználót tesztelt Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban. A próbát 14 kereskedelmi oldalon, köztük a globálisan legnagyobb forgalmat bonyolító Amazonon végezték. Végül egyik portál sem bukott meg a teszten, azonban a kisebb problémák együttesen oda vezettek, hogy a felhasználóknak alig a fele tudta megfelelően végrehajtani az egyszerű rutinfeladatokat. A részletes elemzéshez alapul szolgált a Web Behave nevű eszköz, amely az internetes navigációk minden egyes lépését rögzítette.
A kutatás általános hibaként emelte ki azt, hogy a vizsgált oldalakon általában elrejtve vagy túl későn adnak tájékoztatást a szállítási költségekről, illetve azt sem lehet megtudni, hogy mit lehet tenni, ha valaki sérülten kapja meg az árut. Az Amazon esetében külön kiemelték, hogy az adott áruk megtalálását túlzott mértékben az oldalkeresőre bízzák, míg az ár vagy tulajdonságok alapján történő navigáció korántsem elég hatékony.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Válságban is jó üzlet a webshop
- Magyarul elérhető az egyik legnépszerűbb online kereskedési rendszer
- Ritkábban küldik vissza az interneten vásárolt termékeket
- Jön az orosz eBay
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.