Informatika a felsőoktatásban - lépéstartási dilemmák

Fekete Gizella, 2009. február 16. 20:04

Előző cikkünkben az intézmények, a képzési rendszer szintjén boncolgattuk a végzősök piacképes tudásával, illetve annak hiányával összefüggő kérdéseket. Most a tananyagok felől közelítünk az IKT-, az informatikai cégekkel való együttműködés fontossága megítélésének kérdéséhez. A technológia fejlődésével való lépéstartás megkívánná az oktatási anyag gyakori és gyors fejlesztését. Ehhez azonban le kéne küzdeni néhány, az oktatási rendszer, az intézmények „adottságaiból” eredő akadályt. Néhány intézmény, megtalálva a kiskapukat, törekszik a lépéstartásra. S bármilyen hihetetlenül hangzik, ez nem feltétlenül (csak) anyagiak, mint inkább oktatói felkészültség és/vagy hozzáállás, intézményszintű szemléletváltás (vezetőikkel az élen), időgazdálkodás és a külvilággal való kapcsolatteremtési és -tartási képesség, hatékonyság függvénye.

A teljes cikk a Business Online-ban, itt olvasható.

Kulcsszavak: karrier oktatás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36