Az idősebb korosztály is keresi az online játékélményeket
Internet nélkül az emberek jelentős része ma már el sem tudná képzelni a mindennapjait. Az úgynevezett hasznos funkciója mellett a világháló szórakoztatásban betöltött szerepe igen meghatározó, napjainkban pedig egyre inkább terjednek a közösségi kapcsolatokra építő tevékenységek. Chatelünk, telefonálunk, fórumozunk, megosztunk, de szívesen töltjük időnket internetes játékkal is; közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Egy-egy ilyen megmérettetés alkalmával a gondolatok levezetése, a kikapcsolódás és a szórakozás mellett a felhasználókat feltehetően a játékostársakkal való írásos, vagy szóbeli kommunikáció lehetőség is vonzza, amely még inkább növeli a közösségi élményt.
A másokkal való internetes játékok tekintetében mind a nemek, mind pedig az egyes életkori csoportok között szignifikáns különbség figyelhető meg. Talán nem meglepő a fiatalabb korosztályok dominanciája – a 14-17 évesek 78, a 18-29 évesek 61 százaléka játszik legalább alkalmanként társaival online. Az életkor előrehaladtával ez az érték némiképp csökken, ami a kevesebb szabadidővel, annak eltérő eltöltésével, illetve az életstílus/életciklusbeli különbségekkel is magyarázható. Még a 30-39 évesek csaknem fele, a 40-49 évesek 42, az 50-69 éves korosztálynak pedig 28 százaléka hódol legalább alkalmanként a közösségi játékoknak.
Nemek tekintetében a férfiak körében terjedtek el erőteljesebben ezek a játékok. Míg a legalább hetente internetező 14-69 éves nők kevesebb mint fele szokott más internetezőkkel online játszani, a férfiak körében ez az arányszám 55 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- 25 másodperc alatt rakja ki a Rubik-kockát egy Android szoftveres Lego robot
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Mindent az internetező nőkről
- Minden tizedik fiatal játékos függő
- Mégsem immúnis a válsággal szemben a játékipar
- Fütyül a válságra a játékipar
- Enyhül az idő, fagyos a NetHangulat
- Soha nem látott mélyrepülés
- A játékpiac immúnis a válságra
- Óriás növekedés a konzolpiacon
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!