Mérföldkő: megszületett a 10 ezredik Microsoft-szabadalom
Minden újabb mérföldkő egy vállalkozás életében alkalom a visszatekintésre és egy kis megemlékezésre. A Microsoft évente 8 milliárd dollárt költ fejlesztésre, melynek eredménye, hogy csak 2008-ban több mint 2000 szabadalmat jegyeztetett be, a tízezredik szabadalom pedig tényleg a futurisztikus jövőt idézi meg, pedig már kézzelfogható és működik, csak sajnos az üzletek polcain nem találhatjuk még meg. A szabadalom tárgya egy olyan felület, ami felismeri a ráhelyezett tárgyat és elindítja a számítógépen a tárgyhoz rendelt alkalmazást vagy megnyitja a hozzákapcsolt fájlokat. Például a nyaraláson vásárolunk egy szuvenírt, készítünk egy csomó fényképet, meg videót. Hazatérve feltöltjük a képeket és a kisfilmeket a számítógépre és hozzákapcsoljuk ehhez a tárgyhoz. Ha vendégek jönnek, csak rátesszük a szuvenírt erre a felületre, amely felismeri azt, és elkezdi lejátszani a videókat és a képeket. Ha a család valamely tagja ráteszi az ujjait a Microsoft lapkájára, a számítógép felismeri őt és megnyitja a személyes fájljait, például a határidő naplóját, a csevegő programot, a kedvenc zeneszámok listáját vagy a gyerek házi feladatát. A kombinációk és a lehetőségek határtalanok, a felhasználási ötletek pedig egyelőre beláthatatlanok.
Kapcsolódó cikkek
- Fontos frissítések Windows rendszerekhez
- Telefonos tolmácsszoftver a Microsofttól
- Két kritikus frissítés a Microsoft májusi csomagjában
- Megérkezett az első Microsoft-szoftver a Nokia mobiljaira
- 60 százalék alatt az Explorer
- Halo Reach béta május 19-én
- H.264-gyel érkezik az IE9
- Sutba dobja a Microsoft az iPad riválisának tekintett táblapécéjét
- Steve Ballmer diákok előtt mutatta be az új Windows Live Messengert
- Letölthető a MS Office 2010
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.