Népszerűbbek a közösségi oldalak a webes e-mailnél
A Nielsen által 2007 és 2008 decembere között gyűjtött információk alapján a globális online népesség 66,8 százaléka látogatja rendszeresen a Facebookot, a MySpace-t és az egyéb hasonló site-okat. Ez önmagában még egyáltalán nem meglepő, a kutatásnak azonban sikerült egy mítoszt is lerombolnia. Közkeletű ugyanis az a vélekedés, hogy a közösségi oldalak főként a tizenévesek körében népszerűek, míg az „idősebbek” inkább e-maileznek. Ehhez képest a Nielsen azt találta, hogy a 35-49 éves korúak körében 24,1 millióval, az 50-64 éves korosztályban pedig 13,6 millióval nőtt a közösségi oldalak felhasználói tábora egy év alatt. A legnépszerűbbnek közülük a Facebook bizonyult, ahol a bejelentkezett felhasználók átlagosan három óra tíz percet maradnak fönt egyhuzamban.
A közösségi oldalak népszerűsége a felnőttek körében tulajdonképpen elég logikusan megmagyarázható. Ezek az oldalak ugyanis lehetővé teszik, hogy az emberek egyfelől újra felvegyék a kapcsolatot olyan ismerőseikkel, akikkel évek óta nem találkoztak, másrészt pedig ideálisak a tágabb ismeretségi körrel való kapcsolattartásra akkor is, ha valakinek munkája miatt kevés a szabadideje. A web 2.0 révén ráadásul az ilyen oldalak a kommunikáció és az információmegosztás egészen új formáit kínálják a felhasználók számára, ami minden generáció számára hasznos lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- 24 órán belül már a második támadás a Facebook-felhasználók ellen
- Kijavították a bizalmas adatokat kiszolgáltató hibát a Facebookon
- Négy amerikai szenátor adatvédelmi aggályait fejezte ki a Facebooknak
- Több százezer lopott Facebook-fiókot adott el egy hacker
- Tartanak a kisvállalkozások a közösségi média veszélyeitől
- Egymillió magyar Facebook-felhasználó
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Finn kísérlet: a posta felnyitja és e-mailben kézbesíti a leveleket
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.