Menedzselt nyomtatási szolgáltatásokkal a recesszió ellen

Kovács Attila, 2009. március 17. 10:03

A HP állítja: mivel a vállalatok árbevételük 3 százalékát nyomtatásra fordítják, a recesszió idején sokszorosan fontos lehet áttérni a mérhető megtérülést nyújtó menedzselt nyomtatási szolgáltatásokra (MPS-re). A Gartner ezzel kapcsolatosan nemrég megjelent piaci elemzésének eredményét hozzák bizonyítékul: az MPS általános „rezsiköltségből” potenciális megtakarítási forrássá alakítja a nyomtatást és a digitális képalkotást, ráadásul a környezet megóvásához is hozzájárul.

Különös figyelemmel a kkv-k igényeire, három menedzselt nyomtatási szolgáltatást kínál a HP. Ezek:

  • a HP Pay for Print teljesen automatizálja a kellékanyagok utánrendelését. A HP hálózati nyomtatásfelügyeleti szoftvere automatikusan érzékeli, ha fogy a tinta/festékpor és azonnal új patront/kazettát rendel. Így értékes munkaidő szabadul fel, mérséklődik a pazarlás, csökken a készlet.
  • a  HP Channel Led Pay per Use helyi partnereket von be a szolgáltatásba. A partnerek gyorsan ki tudnak szállni a helyszínre, ugyanakkor biztosítják a HP-val fenntartott közvetlen kapcsolat előnyeit.
  • a HP intelligens nyomtatási szolgáltatásainál a HP havidíjért átveszi a teljes képalkotási és nyomtatási környezet üzemeltetését. A HP állítja: akár 40%-kal is csökkenthetők így a nyomtatási költségek. A korábbi üzemeltetőket át lehet csoportosítani az alaptevékenységhez tartozó üzleti feladatok végzésére.


Elemzők az MPS-ben rejlő előnyökről


Az IDC független elemzőinek kutatása szerint a menedzselt nyomtatási környezetre átálló vállalatok akár 40%-os költségmegtakarításra is számíthatnak – az alacsonyabb, kiszámítható és átlátható havi költségeknek köszönhetően. Ed Crowley, a Photizo Group alapítója és piaci elemzésekért felelős elnöke szerint az MPS lehet az általános gazdasági visszaesés ellenére növekvő ágazatok egyike.
„A menedzselt nyomtatási szolgáltatások forgalma 2012-re eléri a 26,7 milliárd dollárt, és ez a szegmens teszi majd ki a teljes képalkotási piac 35 százalékát."
Nemrég megjelent elemzői jelentésében a Gartner és Quocirca is hasonló következtetésre jutott. Ez a két cég a költségek és a környezetterhelés csökkentését nevezte meg az MPS stratégiák terjedésének fő mozgató rugójaként.

Henry Blum, a HP MPS marketing menedzsere szerint a trend az EMEA régió egészében érezhető, ahol az ügyfelek nyomtatási és digitális képalkotási környezetük ésszerűsítésével igyekeznek csökkenteni költségeiket, javítani produktivitásukat és bizonyítani környezetvédelmi elkötelezettségüket. Ez a törekvés a cégek kiterjedtebb, globális IT-szabványosítási stratégiájának részeként jelenik meg. Kiemelte: a HP 28 és 48% közötti költségmegtakarítást ér el az MPS szolgáltatások bevezetésével. Ugyanakkor a beruházási költségek csökkentése mellett a HP MPS programja 2-6 százalékkal növeli a bruttó hasznot.

Bár az MPS stratégia nyújtotta előnyök és potenciális költségmegtakarítás mindenképpen vonzó lehetőség, Blum úgy véli, hogy ezek gyakorlati érvényesülése teljes egészében a megvalósítás színvonalától függ. Bár az MPS projektet jellemzően pénzügyi szempontok motiválják, sok cég nem alkalmaz módszereket a nyomtatási szintek vagy a képalkotással kapcsolatos nyomtatási tevékenység mérésére. A vezetőség gyakran nem tudja, hány eszközből áll a géppark és vajon optimális-e a kihasználtság. Ezen kívül a felhasználók hozzá nem értése és a berendezéshibák miatt a támogatószemélyzetre nehezedő teher is jelentős költségtétel vállalati szinten – egyes becslések szerint a helpdeskhez befutó hívások negyede nyomtatási vonatkozású – jelenti ki Blum.

A jól megvalósított MPS stratégia potenciális előnyei közé tartozik a nyomtatási eszközök kisebb energiafogyasztásából, a pazarlás megszüntetéséből és a kevesebb kellékanyag felhasználásából eredő kisebb környezetterhelés, az IT környezet konszolidálása/egyszerűsítése, a dolgozói elégedettség és a produktivitás javulása, valamint a fokozott biztonság és a pontosabb megfelelés.

A HP MPS kínálata többféle szolgáltatási szintet, támogatási, karbantartási, fizetési és finanszírozási opciót tartalmaz. A HP globális részesedése ezen a piacon jelenleg 30-40% között van. 2008-ban a HP több mint ezer európai vállalatnak nyújtott MPS támogatást. Néhány példa: Swissport (Svájc), Endesa (Spanyolország), Lancashire County Council (Egyesült Királyság), VNG (Hollandia) és Logica (Egyesült Királyság), KBC Services (Magyarország), SAP (Németország, Magyarország).

Kulcsszavak: HP printer

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01