MasterCard: hódítanak az érintés nélküli bankkártyák
Az érintés nélküli bankkártya technológia lényege, hogy a kártyát 20 eurónál kisebb összeg esetén elég néhány centiméterre vinni a leolvasóhoz, és már meg is történt a fizetés. Nagyobb összeg esetén a leolvasás után a PIN kódot is meg kell adni, de PayPass kártyával így is gyorsabban lehet fizetni, mintha készpénzt kapna a pénztáros.
Az érintés nélküli technológiát elsősorban gyors fizetést igénylő környezetben használják, például gyorséttermekben, mozikban, benzinkutaknál, de jól alkalmazható tömegközlekedési eszközökön, mozgóárusoknál és sport stadionokban is.
Jelenleg 28 országban, összesen 141 ezer PayPass elfogadóhely van, többek között Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában.
A közelmúlt egyik leginkább figyelemre méltó újítása a 2008-ban, Törökországban bevezetett "smart sticker", ami egy mobiltelefonokra ragasztható matrica, s amelyet a PayPass kártyákhoz hasonló módon, az olvasóhoz közelítve lehet használni. A bankkártyamatrica hagyományos tizenhat jegyű sorszámot visel, hitelkártyaként működik, de csak úgynevezett érintés nélküli terminálon használható.
A MasterCard nemrégiben végzett felmérése szerint az érintés nélküli technológia fejlődésével a bankkártyák a kisösszegű fizetéseknél is jelentős területet hódítanak el a készpénztől. A PayPass kártyával rendelkezők 41 százaléka azt válaszolta, hogy jóval ritkábban használ készpénzt, mint két évvel ezelőtt. Ennél többen (77 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy elsődleges fizetési eszközként tekintenek a plasztikra, és csak akkor használnak készpénzt, ha kártyás fizetésre nincs mód.
Az érintés nélküli technológia kereskedői oldalról is pozitív visszhangot keltett: a PayPass-t elfogadó üzletek vezetői szerint nőtt a vásárlók lojalitása, és az ilyen típusú kártyát használó vevők aránya tavaly 14 százalékra emelkedett a 2007. évi 8 százalékról. A PayPass elfogadása óta elsősorban a gyorséttermek, a gyógyszertárak és az élelmiszerüzletek forgalma nőtt a technológia révén.
Ami a technológia nem bankkártya alapú felhasználását illeti, a MasterCard által megkérdezett PayPass felhasználók leginkább a PayPass kulcstartóban, és a mobiltelefonra ragasztott matricában látnak fantáziát.
Kapcsolódó cikkek
- Bankkártya-elfogadást ösztönző, hazai MasterCard kampány
- Visa Europe: a tranzakciók összértéke 856 milliárd euró 2009-ben
- Az internetezők 23%-a bankkártyáját is használja a neten
- A hitelkártyaadat-lopás lesz a kiberbűnözők legjövedelmezőbb "üzletága"?
- Bankkártya helyett pénztárcatelefon
- Az USA történetének legnagyobb banki adatlopása, 40 millió hitelkártya adatait szerezték meg
- Tavaly 4 százalékkal nőtt a bankkártyák száma
- A bankkártyáknál dinamikusan terjed a csiptechnológia
- Bankkártyákról mindenkinek - új online MNB kiadvány
- Bankkártya beépített billentyűzettel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé
Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan működő gépi intelligencia megjelenését szakértők még igen távoli lehetőségként értékelik. Ugyanakkor az MI fejlődése gyorsuló ütemben zajlik. A valódi kérdés nem az, hogy mikorra válik valósággá ‒ hiszen itt van velünk, a mindennapok része. Sokkal inkább úgy kell feltenni a kérdést, hogy milyen fázisokon keresztül alakul ki, és a végén mit hozunk ki belőle mi, emberek – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója
A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában. A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.