Tőzsdére viszik a Skype-ot
A tőzsdei bevezetéssel az eBay árverési portált üzemeltető amerikai társaság pontot tesz az elhibázottnak bizonyult befektetés végére. A Skype csak korlátozottan képes szinergiában működni a társaság egészével, közölte John Donahoe, a kaliforniai központú eBay Inc. vezérigazgatója, a tőzsdei eladás tervét ismertetve.
A társaság 2005-ben szerezte meg a Skype-ot több mint 3 milliárd dollárért. Utána a program használóinak száma gyorsan növekedett, elérte a 405 milliót, pénzügyileg azonban nem teljesültek az eBay Inc. várakozásai, és a befektetés miatt a cég milliárdos leírásokra kényszerült. A Skype tavaly 551 millió dollár bevételt termelt, ami ugyan 44 százalékkal több volt, mint egy évvel korábban, de csupán 6 százalékát teszi ki az eBay teljes bevételének. A leányvállalat eredményéről nem közölt adatokat a tulajdonos.
A Skype szolgáltatás svéd alapítói - Niklas Zennström és Janus Friis - amerikai sajtójelentések szerint vissza akarták vásárolni a számítógépes program - a szoftver - jogait, de a tervezett ügyletre összehozott befektetői társaság többmilliárd dolláros ajánlatát az eBay túl alacsonynak tartotta.
Donahoe közlése szerint az eBay a jövőben a két fő üzletágra, az árverési portál és a PayPal vonali fizetési rendszer üzemeltetésére akar összpontosítani. A profiltisztítás részeként a cég nemrég eladta a StumbleUpon közösségi tartalomajánló oldalt.
Az interneten működő Skype program révén a felhasználók egymás között ingyen telefonálhatnak és küldhetnek egymásnak üzeneteket, a vezetékes és a mobil telefonhálózatokat pedig viszonylag kedvező áron használhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Videokonferencia-lehetőséggel bővül a Skype
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.