Az amerikai választók fele interneten követte a politikát
A szavazók tavaly nem pusztán passzív követői voltak a politikai történéseknek - Aaron Smith, a kutatás egyik vezetője szerint ez a vizsgálat egyik legfontosabb tanulsága. Mint rámutatott, nagyon sokan voltak, akik különféle utakat találtak arra, hogy kifejezzék véleményüket és valamilyen módon hozzájáruljanak az általuk támogatott jelölt sikeréhez.
Barack Obama elnök megválasztásában nagy szerepet játszott az internetes kampány. A Pew szerint az Obama-hívek körében kétszer annyian voltak az on-line aktív választópolgárok, mint a republikánus vetélytárs, John McCain támogatói között.
A felmérésből az is kiderült, hogy az internetfelhasználók 45 százaléka nézett politikai videókat, 33 százalékuk megosztotta valamilyen fórumon nézeteit másokkal, és az úgynevezett közösségi portálokon bejegyzett internetezők 52 százaléka használta fel a honlapot, például a Facebookot nézetei ismertetésére. Az online politikai kommunikáció és aktivitás fő formái közé tartoztak még a blogok, valamint a videomegosztó portálok.
A politikai hírekről 2000-ben még csak az amerikai választók 11 százaléka tájékozódott az interneten. A fiatal szavazók és a szélessávú hozzáféréssel rendelkezők körében azóta a világháló már túlszárnyalta az olyan hagyományos források szerepét, mint a televízió, a rádió és a nyomtatott sajtó.
Kapcsolódó cikkek
- Online pálinkamagazin
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- A németek 40 százaléka kész lenne fizetni az internetes sajtóért
- Opera böngészővel a kazah cenzúra ellen
- Nyereséges lehet az online lapkiadás a Google vezére szerint
- Több tízmilliónyi mobiltelefont tilthatnak le Mexikóban bűnmegelőzési céllal
- Újságírás-informatika szakot indít a Columbia Egyetem
- Választás 2010 - KEK KH: biztonságos a választási informatikai rendszer
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.