Rossz negyedév, újabb elbocsátások a Sony Ericssonnál
A japán-svéd vegyes vállalat 1,74 milliárd euró értékben adott el mobilokat az idei első három hónapban, szemben az egy évvel ezelőtti 2,7 milliárddal. Eközben az eladott készülékek darabszáma 35 százalékkal, 14,5 millióra csökkent, a tavalyi 133 milliós nyereséggel ellentétben pedig most 293 millió euró veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Mindez azt is eredményezte, hogy a társaság 2008 eleji 9 százalékos globális piaci részesedése 6 százalékra olvadt.
A fentiek miatt a Sony Ericsson mintegy 2000 dolgozójától szándékozik megválni. Nem ez az első elbocsátás a cégnél a válság miatt; nemrég szintén 2000 embert küldtek el, aminek a költségei 187 millió eurót tettek ki. A vállalat most is hasonló, nagyjából 200 millió eurós költséggel számol, amit főként a végkielégítésekre kell majd elköltenie. A létszámcsökkentés ugyanakkor hosszabb távon jelentős megtakarítást hozhat. A napokban a piacvezető Nokia is példátlanul rossz negyedéves eredményről számolt be, aminek következtében mintegy 1700 embert tervez az utcára tenni. A gyártók 10 százalék körüli visszaeséssel számolnak idén a mobilpiacon.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Új Sony Ericsson Walkmanek: Zylo és Spiro
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.