Erőforrás-kihelyezéssel lehet IT-megtakarítást elérni
Hozzátette, a cégek elsősorban az informatikai infrastruktúra működtetésének központosítására, az aktuális problémák megoldására költenek pénzt, illetve arra, hogy például az erőforrás-kihelyezés révén (outsourcing) növeljék hatékonyságukat.
Juhász Lajos aláhúzta, az elmúlt hónapokban nemcsak a Navigator, hanem versenytársai is azt tapasztalják, hogy erőteljesen nő az igény az outsourcing iránt.
A vezérigazgató kifejtette, a válság az informatikai cégeket is új szolgáltatások kialakítására ösztönzi. A Navigator Informatika Zrt. például a piaci tendenciákat figyelembe véve egy olyan outsorucing megoldást dolgozott ki és ajánl, aminek a bevezetésével a vállalatok és intézmények beruházás nélkül legalább 40 százalékos, de hosszú távon akár 80 százalékos költségmegtakarítást is elérhetnek.
A szerverközpontú irodai környezetben dolgozók mindeközben ugyanabban a munkakörnyezetben dolgozhatnak mint korábban és ugyanazokat a szoftvereket, alkalmazásokat használják csak éppen asztali gép, PC nélkül.
Juhász Lajos úgy vélte, mivel a válságot a cégek versenyképességük megőrzésével akarják túlélni, komoly keresletet lesz a Budget-IT szolgáltatásuk iránt. Különösen azért, mert igénybe vételével a vállalatok és intézmények mérhető üzemletetési megtakarítást érhetnek el, miközben 5 évig nem kell informatikai beruházásokra költeniük a korábbinál hatékonyabb, garantáltan biztonságos rendszerüzemeltetés mellett.
A Navigator a szolgáltatás értékesítéséből 50 millió forintos árbevételre számít az első évben.
Juhász Lajos kifejtette, a szolgáltatás gyakorlatilag minden kis- és közepes, valamint nagyvállalat munkakörnyezetében alkalmazható, s intézmények számára is megoldást jelent költségcsökkentésre. Legfőképpen azonban azoknak a szervezeteknek nyújt technológiai és gazdasági előnyöket, amelyek a gépeket adattárolás helyett inkább információcserére használják.
A Navigator Informatika Zrt. a magyar informatikai piac egyik meghatározó informatikai outsourcing szolgáltató vállalata. Több mint 100 főt foglalkoztat, mintegy 80 ügyfelének mintegy 4000 felhasználóját szolgálja ki.
A társaság az idén 3 milliárd forint árbevételt tervez, szemben a tavalyi 2 milliárd forint alattival. A radikális növekedés azon alapul, hogy a Navigator szerint az informatikai szolgáltatások iránt megnő az igény azért is, mert a cégek számára könnyen kiszámítható az outsuorcing előnye. Ezen túlmenően a vállalat új tevékenységbe kezd, televíziós közvetítő technológiák nyújtásával.
A Navigator kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) tavaly több mint 225 millió forint volt, míg az idén a tervek szerint legalább 305 millió forint lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
- Csökkenő árak a bővülő IT-erőforrás-kihelyezési piacon
- T-Systems TóPARK outsourcing együttműködés
- Nő az érdeklődés az it-erőforráskihelyzés iránt
- Ötven százalékos bevételnövekedést vár a Navigator az IT-piacról
- Rendkívüli érdeklődés az IT-outsourcing iránt
- Nő az érdeklődés az informatikai erőforrás kihelyezés iránt
- Az outsourcing ötödével is csökkentheti az irodai költségeket
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.