A mobil-távközlés kevésbé érzi a válságot

MTI Sajtóadatbank, 2009. május 4. 11:03

A mobil-távközlés messze kisebb mértékben érzékeli a gazdasági recessziót, mint más iparágak - mondta Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese sajtóbeszélgetésen.

A T-Mobile üzletág vezetője konkrét számokat nem közölt, de elmondta, hogy a teljes piacot tekintve azon aktív SIM-kártyák száma, amelyek az elmúlt három hónapban forgalmat bonyolítottak le, nem csökkent az utóbbi hónapokban sem, miközben jelentősen nőtt az adatkártyáké. Míg 2005 júniusában 63 ezer adatkártya volt, addig tavaly decemberben már 627 ezer. Winkler János elmondta, folytatódik az a tendencia is, hogy egyre több ügyfelük választja az előfizetést (post paid) az előre fizette kártyás használat (pre paid) helyett. Tavaly év végén ügyfeleik 38,5 százaléka volt előfizetéses, míg egy évvel korábban 37 százalékuk.

 A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a széles sávú mobil-internet elképesztően nagy siker. Tavaly például az eladott széles sávú hozzáférések 49 százaléka már mobil volt, ami a vezetékes szolgáltatókat egyre nagyobb sebesség nyújtására készteti. A T-Mobile-nak március végén 51,6 százalékos a részesedése volt a mobil-internet piacon, ami Winkler János szerint visszaigazolja az üzletág több éves erőfeszítését és a minőségre törekvő befektetési politikáját.

Kulcsszavak: T-mobile-hu UMTS

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59