Nemzetközi piacokra fejleszt szoftverfejlesztő szoftvert a Polygon
A Polygon Informatikai Kft. egy különleges, szoftverminőség-irányítási eljárásokat támogató rendszer kifejlesztésébe kezdett.
A 197 millió forintos költségvetésű, két évig tartó fejlesztés kiemelkedően magas szakmai értékelés alapján 120 millió forintos uniós támogatást kapott. A Budapesti Műszaki Egyetemmel közös projekt a CMMI modell (Capability Maturity Model Integration) informatikai leképezését szolgálja, amelyet eredetileg az amerikai védelmi minisztérium megrendelésére fejlesztett ki a Carnegie Mellon Egyetem, de mára világszerte több száz ipari és kormányzati szereplő alkalmazza.
Amerikában és a nemzetközi együttműködésekben ma már elvárás a CMMI előírások szerinti minőség-biztosítás. Fontos ágazatokban, mint amilyen például a védelmi rendszerek, autóipar, repülőgépgyártás, gyógyszeripar a CMMI megfelelés nélkül nem is lehet beszállítója egy cég ezeknek a gyártóknak – hívta fel a figyelmet a Polygon Informatikai Kft. ügyvezetője. Gál György hozzátette, a CMMI egyfajta amerikai ISO rendszernek tekinthető. A kifejezetten szoftverfejlesztőknek szóló változat esetében nemcsak azt írja elő, hogyan kell felállítani a folyamatok minőségbiztosítását, hanem azt is elvárja, hogy a szoftver minőségi mutatóinak értékeit meghatározzák és vizsgálják. Ennek az aprólékos, minden részletre kiterjedő szabályzatnak a bevezetése rendkívül nehézkes, ugyanakkor ezt ma még nem támogatja semmiféle informatikai megoldás (vagyis szoftverprogram), holott épp a szoftverfejlesztés betartandó eljárásrendjéről van szó. Ennek hiányát felismerve kötött szövetséget a Polygon és a téma hazai szakértőjének számító Budapesti Műszaki Egyetem Irányítástechnika és Informatika Tanszéke a Q-Works névre keresztelt program kifejlesztésére.
A magyar szoftverrendszer a világon mindenhol nagy könnyebbséget jelent majd a vállalatoknak a CMMI bevezetéséhez és a megfelelés folyamatos támogatásához – nyilatkozta a BME tanszéki docense. Sógorné dr. Balla Katalin hozzátette, ez azt is jelenti, hogy jobb minőségű szoftverek készülhetnek majd a jövőben, és az ipari megrendelők is biztosak lehetnek majd abban, hogy a megvásárolt rendszerek minden szempontból kifogástalan eljárások szerint készültek.
A kutatás első fázisa egy magas szintű adaptációs fejlesztés, amely során azt vizsgáljuk meg, hogy a CMMI filozófiájához leginkább illeszkedő vállalati szolgáltatásmenedzsment rendszerben, az IBM Maximoban hogyan lehet lemodellezni az előírásokat – mondta el Gál György. A kutatómunkához a kutatás-fejlesztési tevékenységéért az év IBM üzleti partnerévé választott Polygon biztosítja majd az IBM Maximo környezetet és a gépparkot is. A Maximo testre szabása után készül el a szoftverfejlesztők CMMI modelljét támogató rendszer, a CMMI-DEV. Ezek után kerül majd sor – a tervek szerint – a szoftverbeszerzési (CMMI-ACQ) és szoftverszolgáltatási (CMMI-SVC) változatok kidolgozására is.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális workshop a szuperportálról
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Informatikai inkubációs központ a Debreceni Egyetemen
- Kormányzati akcióterv az ikt-szektor támogatására
- Programozási ötletpályázatot hirdet az IT Factory
- Megjelent a PowerBuilder 12 bétája
- Adományozhatunk a Firefox Plugin-fejlesztőknek
- Adobe ColdFusion 9 és ColdFusion Builder béták
- Jelentősen visszafogják a cégek IT-költéseiket
- Visszafogják informatikai beruházásaikat a kkv-k
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.