Híd az analóg és a digitális világ között

2000. március 16. 21:55
A Xerox Magyarország Kft. március 8-án sajtótájékoztatót tartott, amelynek egyik legfontosabb bejelentése volt, hogy a Xerox nem csak a hardver-, de a szoftverfejlesztés területén is jelentős lépéseket tervez új céljai eléréséhez. Mindezeken túl bejelentették, hogy Európára érvényes stratégiai szövetséget kötöttek a világ egyik vezető szoftvergyártójával, a Lotus Developmenttel.
A rendezvényen Csata Sándor, a Xerox Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója és Andy Rothery, a közép-európai irodai rendszerek üzletágának igazgatója ismertette a Xerox idevonatkozó terveit: a cég fő célja, hogy új eszközök bevezetésével elektronikussá tegye a dokumentumokat, amelyek így mindenki számára könnyen elérhetővé válnak. Csata Sándor kiemelte, hogy a Xerox hidat kíván építeni az analóg és a digitális világ között, egyúttal bemutatta azokat a legújabb termékeket és elképzeléseket, amelyek lehetővé teszik ennek megvalósítását. A Xerox sajátos módon a fejlődés irányát olyan szoftverek fejlesztésében határozta meg, amelyek segítségével a múltban elkészült dokumentumok is elektronikussá tehetők. Mindezek jelentős költségeket emésztenek fel, a Xerox évről évre közel egymilliárd dollárt költ fejlesztésre. A kutatások középpontjában az áll, hogy miként dolgozik az ember a dokumentummal, és milyen eszközökkel lehet növelni a munka hatékonyságát. Egyik legújabb fejlesztésük a Flowport, amely a papír alapú dokumentumok digitális változatát készíti el, és lehetővé teszi, hogy az bárhol lehívható legyen. Minden dokumentumhoz tartozik egy kérdőívszerű fedőlap, amelyen be lehet jelölni, hogy az adott dokumentummal milyen feladatot kívánunk elvégezni, és a Flowport mindezen tevékenységeket (nyomtatást, faxolást, e-mail küldését vagy a saját dokumentumkezelő rendszerben való elhelyezést) egy időben végzi el.

A Xerox lett az első Check/3-jóváhagyással rendelkező nyomtatórendszereket gyártó cég, ami azt mutatja, hogy a meglévő rendszerek kompatíbilisek az SAP R/3-környezettel. A jövőben e létező rendszerek digitális hálózatba kötését kell megoldani, aminek eredményeként jelentős mértékben javulhat a dokumentumokkal végzett munka hatékonysága.

Az alkalmazások fejlesztése a Xerox szerint egyértelműen megnöveli a hardver értékét is. Éppen ezért törekszik a cég olyan stratégiai kapcsolatokra, amelyek segítségével a hardver- és szoftvergyártás területén igyekszik a legjobbakat nyújtani a vásárlóknak - ezek egyike a most bejelentett Xerox-Lotus szövetség.

A már kapható Document Centre elnevezésű berendezések másolóval, szkennerrel és faxszal kombinált digitális lézernyomtatók, ezekben az eszközökben a papír útja mindössze 17 centiméter, tehát a selejt lehetősége szinte kizárt. A digitális dokumentumkezelés egyre növekvő igényeinek kielégítésére a cég egyre nagyobb teljesítményű Document Centre rendszereket vezet be, egyik legújabb termékük a 220-as és a 230-as típusjelű modell.

A Document Centre 230 rendszer percenként 32 A/4-es vagy 14 A/3-as oldalt másol, illetve 32 A/4-es oldalt olvas be, és 30 oldalnyi 600x600 dpi felbontású nyomat elkészítésére képes percenként. A rendszer nagy teljesítményét RISC mikroprocesszor, 32 MB memória és egy beépített 2 GB-os merevlemez biztosítja.

Még a második negyedévben nagyobb teljesítményű modelleket bocsátanak ki: a Document Centre 2045 és 2060 az előbbiekhez képest kétszer annyi - 60 darab A/4-es és 30 A/3-as - oldal kezelésére képes percenként.

A Xerox már hazai referenciával is rendelkezik, mivel digitalizálták az ABN-Amro Bank teljes ügyfélkarton-állományát. A szkennelési feladatok ellátására a Document Centre 230ST digitális Xerox-berendezés bizonyult a legmegfelelőbbnek sebesség, biztonság és képfelbontás szempontjából. A megrendelés szerint a szkennerrel beolvasott kartonokból TIFF képformátumú fájlok készültek, minden állomány neve az a nyolc számjegyű kód lett, amely a kartonokon egyéni azonosítóként szerepelt. A feladat megoldásához két Document Centre 230 ST digitális fénymásoló gépet, hat PC-munkaállomást, egy CD-írót, valamint egy szervert használtak, és a Xerox Magyarország munkatársai 25 nap alatt a teljes kartonállományt digitalizálták.

A Xerox filozófiájának sikerét jól mutatja, hogy ma a digitális dokumentumkezelő rendszerek adják a cég forgalmának 60 százalékát.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 16:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01