Drasztikusan visszaesett a informatikai eszközök piaca
A kiskereskedelmi forgalom drasztikus visszaesése miatt 30-40 százalékos bevételcsökkenéssel számol az informatikai perifériákat gyártó EPSON a magyar piacon, pénzügyi évének első felében.
Fábián Miklós, a cég magyarországi képviseletének kereskedelmi és marketing vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az EPSON 10 millió euró forgalmat ért el a március végén zárult tavalyi pénzügyi évében a magyar piacon, szemben az egy évvel korábbi 9,4 millió euróval. Hozzátette, hogy az üzleti megrendelések már egy éve csökkennek, míg a fogyasztói, otthoni szegmens vásárlásai az idén estek vissza jelentős mértékben. A vezető szerint a nagy áruházakban katasztrofálisak az eladási adatok.
A több mint 65 éves japán cég az egyik legjelentősebb informatikai periféria szállító a magyar piacon. A főként nyomtatókat, projektorokat, kijelzőket, monitorokat és elektronikai alkatrészeket gyártó vállalat magyar képviselete a bizonytalan helyzet miatt jelenleg még nem tervez egész évre, csak az első félév várható alakulását prognosztizálja.
Fábián Miklós elmondta, a cégnek a magyar piacon jók a pozíciói. A tintasugaras nyomtatók területén 31 százalékos a részesedése, s ezzel a második. A projektorok piacán pedig 24 százalékos részesedéssel az első.
A vezető elmondta azt is, hogy az EPSON a világgazdasági válságra termékbővítéssel reagál, így például a korábbiaknál több szolgáltatást, például vezeték nélküli kapcsolatot nyújtó nyomtatókat dob piacra. A magyar fióktelepet 2004-ben hozták létre, fő feladata piac koordinálása és a közvetett értékesítés növelése.
Kapcsolódó cikkek
- Epson Stylus S21: a gazdaságos apróság
- Fogyasztói terméközön a Canon bemutatóján
- Epson projektorok minimális vetítési távolsággal
- Közelebb az oktatáshoz: az Epson ultrarövid vetítési távolságú projektorokat dob piacra
- Epson projektor 200.000:1-hez kontraszttal
- Kültéri vetítésre is alkalmas Epson HD-projektorok
- Új E-sorozatú Epson projektorok
- A3+-os Epson fotónyomtató-akció
- Epson EB-G5000 - nagy teljesítményű installációs kivetítő
- Hordozható projektorokkal jelentkezik az Epson
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.