Magyar Telekom: 750 millió forint alkalmazás-fejlesztésre

MTI Sajtóadatbank, 2009. június 2. 08:48

A Magyar Telekom évente mintegy 750 millió forintot költ alkalmazás kutatás-fejlesztésre (k+f), ezen belül új üzleti lehetőségek, mint például a mobil parkolás és fizetés kidolgozására, illetve az alap infrastruktúrával kapcsolatos kutatásokra.

Pataki Róbert, Magyar Telekom (MT) új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezérigazgató-helyettese, aki egyben a cég stratégiai igazgatója is, az MTI-nek elmondta, hogy a területhez mintegy 400-zan tartoznak.

Hozzátette: a k+f-et is koordináló szervezetnek éves szinten 10-15 milliárd a költségvetése, amibe beletartozik például az MT által működtetett inkubátorház, a média portfolió, az iWiW és az Origo üzemeltetése, illetve a mobiltartalom készítése is.

A gazdasági válságról elmondta, a krízis emeli a finanszírozás költségeit és nehezebbé teszi a források megszerzését, miközben növeli a beruházások megtérülési idejét és csökkenti az ügyfélköltéseket.

A válság negatívan hat a telekommunikációs piacra is, amely a 2008 közepén várt fejlődés helyett stagnál.

A vezérigazgató-helyettes egy általuk készíttetett tanulmányra hivatkozva elmondta, 1 százalékos bruttó hazai termék-csökkenés 3-4 milliárd forint bevételkieséssel jár a teljes magyar telekommunikációs és informatikai piacon.

Pataki Róbert elmondta azt is, hogy a telekommunikációban további konszolidáció várható, mivel a rézalapú hálózatok versenyképessége csökken az optikaiakkal szemben. Az átalakulás során például a kisebb kábelcégeket felvásárolják a nagyobbak.

Az üzletág tevékenységéről közölte, hogy a például a T-City koncepció keretében Szolnok egyik városrészén egy iskolába olyan elektronikus beléptető rendszert telepítenek, amely informálja a szülőket a diákok mozgásáról. Az ilyen kísérletekre azért is szükség van, hogy az MT létező környezetben kipróbálva a megoldásokat, megtudja, azokra valóban szükség van-e.

Kulcsszavak: Magyar Telekom +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01