Adatközpont optimalizáló szolgáltatásokat vezet be a HP

Kovács Attila, 2009. július 1. 09:32

A HP június 30-án bejelemtette az európai régióra szabott új adatközpont optimalizáló szolgáltatásait, hibatűrő létesítményekhez kidolgozott szolgáltatási konstrukciója (HP Critical Facilities Services) keretében.

A HP Critical Facilities Services (CFS) adatközpont optimalizáló szolgáltatásai nagyobb beruházás nélkül teszik lehetővé a vállalatok számára a hatékonyság fokozását és a költségek csökkentését. A HP Critical Facilities Services (CFS) üzletága világszerte több, mint 3 000 000 m2 emeltpadlós adatközpontot tervezett, így szakértőik átlátják a nagy megbízhatóságú, hibatűrő létesítmények tervezésében és üzemeltetésében rejlő buktatókat. Létesítményeik akár TIER 4-es szintű besorolással is rendelkeznek (az Uptime Institute rendszerében), így képesek kiszolgálni egy 7x24 órában üzemelő üzleti kritikus IT infrastruktúrát.

A most bejelentett szolgáltatások garantálják a működés folyamatosságát és a létesítmény energiahatékonyságának fenntartását. Segítségükkel az ügyfelek csökkenthetik működési költségeiket és gyorsabban reagálhatnak az üzleti szükségletek változásaira. A szolgáltatások felhasználhatók az adatközpont-megoldások teljes körű megtervezéséhez, meglévő létesítmények átalakításához vagy új, egyedi adatközpontok kialakításához.

A HP szakértői az ügyféllel szorosan együttműködve összehangolják a technológiai- és létesítményterveket a vállalat IT stratégiájával. A szolgáltatások az adatközpontokon felül az irodai környezetben is támogatják a működés optimalizálását, és ezen keresztül a vállalat üzleti eredményeinek javítását.

Deliága Ákos, a HP Magyarország Üzleti Kritikus Szolgáltatásokért felelős üzletágának vezetőjeszerint a most bejelentett szolgáltatások segítségével havonta akár több millió forintos megtakarítás érhető el a hűtési és áramellátási költségek csökkentésén keresztül. A költséghatékony optimalizáló szolgáltatások azonosítják a kapacitás növelésének, a működési költségek csökkentésének és a rendelkezésre állás javításának azonnali lehetőségeit:

·Energiahatékonysági elemzés (HP Energy Efficiency Analysis): A felmérés összeveti az ügyfél adatközpontjának energiafogyasztását és infrastrukturális hatékonyságát a bevált iparági gyakorlattal. Meghatározza a lehetséges optimalizálási és költségcsökkentési területeket, részletes tervet biztosít az energiahatékonyság javításához, a beruházások megtérülésének eléréséhez és a létesítmény megbízható üzemeltetéséhez.
·Alapszintű kapacitásfelmérés (HP Basic Capacity Survey): A szolgáltatás során a HP szakértője kvantitatív jellegű kapacitási és rendelkezésre állási információkat nyújt a gépteremről az infrastruktúra-erőforrások pontosabb priorizálásához és kiosztásához.
·Infrastruktúra állapotának és kapacitásának elemzése (HP Infrastructure Condition and Capacity Analysis): A kritikus technológiák rendszerről rendszerre történő értékelésével javítja az adatközpont megbízhatóságát. Összehasonlítja a létesítmény energiaellátási és hűtési kapacitását az aktuális hűtési- és energiaterheléssel, kvantitatív információkat nyújtva ezzel az ügyfeleknek a kapacitástervezéshez vagy a jövőbeni bővítéshez.
·Átfogó energiahatékonysági elemzés (HP Comprehensive Energy Efficiency Assessment): Az átfogó felmérés eredményeire támaszkodva optimalizálható az adatközpont hűtése, csökkenthetők a működési költségek, növelhető a kapacitás és fokozható a megbízhatóság. Az értékelés a hideg és a meleg levegő számítógépes áramlásdinamikai (Computational Fluid Dynamics) modellezése alapján javaslatot tesz a hűtés hatásfokának javítására.

 A HP adatközpont optimalizáló szolgáltatásai előre rögzített árú szolgáltatáscsomag formájában rendelhetők.

Kulcsszavak: HP adatközpont

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01