Siemens repülőtéri infrastruktúra megoldások
A repülőtéri folyamatok súlypontjait a poggyászkezelés, az utas-, ill. jegykezelés, a biztonság, az IT-rendszerek integrációja, valamit az épület-és energia-menedzsment képezik. A repülőtéri infrastruktúra hatékony és összehangolt megoldásai lényeges szerepet játszanak az erőforrás- és energiafelhasználás optimalizálásában.
A Siemens Mobility bemutatja a Sibag Cross nevű új poggyászkezelő (-szállító és -válogató) rendszerét. Ez a hibrid megoldás kombinálja a tálcás (konténeres) szállítószalagot a keresztszalagos válogatási technikával, és egyesíti a gyors és kíméletes egyedi poggyászdarab-kezelés és a helytakarékos válogatás előnyeit. Az elosztó (disztribúciós) logisztikában már régen jól bevált keresztszalagos válogatást a Siemens ezzel behozza a repülőtéri poggyászkezelés területére, helyettesítve az eddigi billenőtálcás válogatást. A Sibag Cross normál és nagyméretű poggyászdarabok kezelésére egyaránt alkalmas, és nemcsak nagy csomagkezelő rendszerekben, hanem kisebb létesítményekben is gazdaságosan alkalmazható, ahol viszonylag csekély igény van a válogatási funkcióra.
A Siemens Industry Automation a Simatic RBS (RFID Baggage System) rendszercsaláddal jelentkezik, amelyet kifejezetten a hatékony repülőtéri poggyászfelismerés igényeire, az olvasási sebesség növelésére fejlesztettek ki a Datalogic Automation céggel közösen. Az új Simatic RBS9001 rendszer az RFID-technikát lézer-technológiával kapcsolja össze, és megbízhatóan felismeri a modern RFID-címkével vagy a hagyományos vonalkóddal ellátott poggyászdarabokat. Így a repülőtér üzemeltetője lépésenként állíthatja át logisztikáját a vonalkódról az RFID-re, úgy, hogy közben még vonalkódos csomagokat is kezelni tud, pl. olyanokat, amelyek más repülőterekről érkeznek.
Utaskezelés, biztonság, IT-integráció
A „SiPAX“ (Siemens-Passenger) megoldással a Siemens IT Solutions and Services teljes körű, moduláris felépítésű megoldást mutat be, amellyel a repülőterek a légi utasoknak optimális információ-szolgáltatást nyújthatnak, például a helyfoglalástól a felszállásáig, biztosítva a tempós „becsekkelést“ és beszállást. Ennek központi információs „fordítókorongjául“ az „Airport Integration Platform“ szolgál, amely lehetővé teszi az egyes légitársaságok közötti információcserét. A rendszer segít betartani a menetrendeket, és minimumra csökkenti a felszállási késedelmet.
A „mobile Check-in“ modul révén minden légitársaságnál ugyanolyan kényelmes módon lehet mobiltelefonról becsekkelni. A „biometrikus utasfolyamat“ biometrikus jellemzőket alkalmaz (pl. az ujjlenyomatot) az utas gyors és biztos azonosítására. A biometriát a jegykezelésnél (check-in), beszállásnál és a határátlépésnél is fel lehet használni. A „Location-based Services“ szolgáltatás révén a légitársaságok tájékoztatást kapnak arról, hogy az utas egy adott pillanatban hol tartózkodik a repülőtéren. A kezelő és beszállító személyzet így személyre szóló felhívást tud küldeni az utas handy-jére.
A Siemens Mobility Carfinder megoldása, mint neve is mutatja, arra szolgál, hogy egy parkolóban elhelyezett autót gyorsan meg lehessen találni. Ez főleg persze nagy parkolóházak esetében hasznos. Amikor a kocsival behajtanak a parkoló valamely emeletére ill. annak kiválasztott szektorába, a rendszámról videofelvétel készül. Amikor a visszatért tulaj a kocsijáért megy, vagy a parkolójegyet dugja egy olvasóba, vagy egy érintős képernyőn beadja a rendszámot. A rendszer erre 3D-grafikával megmutatja, hogy hol van a jármű.
A biztonságtechnika területén a Siemens Building Technologies a Siveillance ELS Vantage menedzsment-megoldással és a SiteIQ intelligns video-megfigyelő rendszerrel demonstrálja, hogy hogyan lehet egy modern repülőtér biztonságát megbízhatóan és költség-hatékonyan garantálni. A tűzbiztonság középpontjában a Sinorix-termékcsalád áll, amely testre szabható megoldásokat kínál a különféle tűzoltási igényekre.
A világ top10 repülőterei közül hat van felszerelve Siemens poggyászkezelő rendszerrel. A Skytrax független légiforgalmi kutató intézet több mint 8 millió légi utas körében végzett felmérés alapján állította össze a világ tíz legjobb repülőterét tartalmazó listát. A felmérés 39 értékelési kritérium alapján 190 repülőteret rangsorolt. A top10-ből haton működik a Siemens Mobility által létesített poggyászkezelő rendszer. Ezek: Incheon International Airport Dél-Koreában (ez a listavezető, azaz a felmérés szerint jelenleg a világ legjobb repülőtere), továbbá Hong Kong, Kuala Lumpur, München, Szingapúr és Zürich. A Siemens több mint 300 logisztikai rendszert installált repülőtereken. Közöttük vannak a világ legnagyobb poggyászkezelő rendszerei: Dubai, Madrid és Peking repülőterén.
A Siemens megrendelést kapott a lisszaboni repülőtér csomagkezelő berendezésének bővítésére
Az ANA Aeroportos de Portugal SA, a legnagyobb portugáliai repülőtér (Lissabon, LIS) tulajdonosa és üzemeltetője a Siemens Mobility divíziójának adott 31,5 millió euró értékű megrendelést a légikikötő poggyászkezelő rendszerének (Baggage Handling System, BHS) bővítésére. A projektet 2011 elejére kell befejezni.
Az ANA úgy számol, hogy 2017-re a LIS utasszáma évi18 millióra növekszik, ami 4 millióval nagyobb a jelenleginél. Az ezzel együtt növekvő poggyászmennyiség kezelésére a meglévő poggyászkezelő rendszer kapacitását közel kétszeresére kell növelni. Ez óránként 8400 darab poggyász válogatását és szállítását fogja megkövetelni.
Konkrétan 56 új jegykezelő pultot, öt poggyászkiadó karrusszelt és két, túlméretes darabok kiadására szolgáló egységet kell installálni. Továbbá felszerelnek négy szállítósort (transfer line) 8500 méter összes hosszúságban, és 50 darab poggyászcsúszdát. A meglévő rendszert hét poggyászkiadó karusszellel, egy előválogatóval és két automatikus elosztó gyűrűvel egészítik ki. A projekt terjedelméhez tartozik a teljes gépészeti és elektro-installáció, a Simatic vezérlő szoftver telepítése, és az egész rendszer üzembe állítása.
Kapcsolódó cikkek
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Sanghai Expo: az első zöld világkiállítás Siemens technikára épít
- Siemens e-autózási újdonságok a Genfi Autószalonon
- Siemens-újdonság az automatikus rendszámfelismerésben
- Eric Spiegel a Siemens USA új vezérigazgatója
- Siemens-SAP együttműködés erőművek IT rendszereiben
- Világelső Siemens CT berendezés a gyermekgyógyászatban
- Új, átfogó Siemens biztonságmenedzsment rendszer
- Hallástechnikai készüléket adományozott a Siemens a kaposvári kórháznak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.