Vodafone-jubileum
1999. október 8-án írta alá a Vodafone mobil távközlési szolgáltató magyarországi érdekeltsége a koncessziós szerződést, és 1999 novemberében indította el Magyarországon szolgáltatását.
A mobilrádiótelefon-szolgáltatások ellátására vonatkozó 1999. október 8-án aláírt koncessziós szerződés értelmében a Primatel Konzorcium, amelynek, annak idején az Antenna Hungária Rt. és a Magyar Posta Rt. is tagja volt, 15 évre nyerte el a jogot a 900 és 1800 megahertzes frekvenciasávon történő mobilszolgáltatásra, s ezért 48 milliárd forint koncessziós díjat fizetett. A Vodafone szolgáltatása kezdetben csak Budapesten, valamint az M1-es autópálya térségében volt elérhető, s az első üzleti év végére mintegy 10 százalékos piaci részesedés elérését irányozták elő. A mai napig – 10 év alatt – a Vodafone összesen 500 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, több mint 1 milliárd forintot költött társadalmi célú támogatásra, a vállalat piaci részesedése a 2009. augusztusi adatok szerint 21,94 százalék, összesen mintegy 2,65 millió ügyfele van. A 10 évvel ezelőtti mintegy 300 főről mára 1700 főre nőtt a Vodafone magyarországi alkalmazottainak száma, de a miskolci ügyfélszolgálati központ és a fővárosban levő globális pénzügyi központ létszámának folyamatos bővülésével ez a szám a pénzügyi év végére megközelíti a 2 ezer főt.
„1999-ben egyértelműen jó döntést hoztak a Vodafone akkori vezetői, amikor egy ilyen gyorsan fejlődő piacot választottak befektetési célpontul” – mondta dr. Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója.
Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke szerint: „A háromszereplős piacon a verseny színesebb, lendületesebb lett, csökkenni kezdtek az árak és a fogyasztók számára vonzó kínálat alakult ki. Ennek eredményeképp felgyorsult az előfizetői szám növekedése, új innovatív szolgáltatások jelentek meg és egy fejlett mobilpiac alakult ki Magyarországon.”
Kapcsolódó cikkek
- Év vége felé vár fellendülést a Vodafone a mobilpiacon
- Huawei: díj a Vodafone-nak, magyarországi logisztikai központ a láthatáron
- Vodafone: jövőre stabilizálódik a mobilpiac
- A válság ellenére is fejleszt a Vodafone
- Magyarországi Vodafone-jubileum
- A Vodafone regionális ügyfélszolgálati központot nyitott Miskolcon
- Vodafone: 50 százalékos nyereségcsökkenés, itthon stabil bevétel
- Vodafone: 1 százalékkal nagyobb bevétel
- Új értékesítési csatorna: Vodafone Kioszk
- Folyamatos növekedésben a Vodafone Magyarország
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.