A válság ellenére is fejleszt a Vodafone

MTI Sajtóadatbank, 2009. október 11. 10:02

A gazdasági válság a mobilpiacon is érezteti hatását, ez azonban nem akadályozza meg a Vodafone Magyarországot abban, hogy a jelenlegi 1700 fős létszámát tavasz végére 2000-re emelje, főként a budapesti pénzügyi, illetve a miskolci ügyfélkiszolgáló központ alkalmazotti létszámának bővítésével.

Beck György, a Magyarországon tíz évvel ezelőtt induló Vodafone Magyarország vezérigazgatója elmondta, a gazdasági válság hatására a magyar mobilpiac is visszaesett, igaz, nem olyan nagy arányban, mint az autóipar vagy az építőipar, s jóval, mintegy 3 százalékponttal kisebb mértékben, mint a bruttó hazai termék (GDP).

A mobilpiac első kilenc havi, 4,5 százalékos mérséklődésének több oka is van: egyrészt a gazdasági válság hatására nemcsak munkahelyek és vállalkozások szűntek meg, hanem kisebb-nagyobb mértékben visszaesett a családok jövedelme is.

A visszaesés másik oka az, hogy az idén Brüsszel tovább mérsékelte az unióban az sms- és az adatroaming díjait, míg a magyar szabályozó, a Nemzeti Hírközlési Hatóság a mobil végződtetési díjakat csökkentette 20 százalékkal.

Ugyanakkor a szélessávú mobilinternet továbbra is dinamikusan, havi 20-30 százalékos növekedést produkálva fejlődik, miközben például a vezetékes DSL-típusú internet stagnál, s a kábelnet is csak 3 százalék körüli bővülést mutat havonta.

A vezérigazgató az év hátralévő részéről elmondta, az utolsó három hónapban fellendülést várt, ám ez a válság miatt korántsem lesz akkora, mint amekkora az elmúlt évek október-decemberében volt.

Beck György azzal kapcsolatban, hogy az idén 300-400 ezerrel csökkent az aktív mobilosok száma, kifejtette: válságban, a munkahelyek és a vállalkozások tömeges megszűnése idején, illetve akkor, amikor a családok jövedelme is csökken, nem meglepő az előfizetők számának visszaesése sem. Ezen túlmenően az is befolyásolta az előfizetések számát, hogy korábban több olyan kártyát is adtak a szolgáltatók az embereknek kipróbálásra, amit aztán később már nem használtak.

Hozzátette, a 12 millió körüli előfizetői szám túlzó volt, előbb-utóbb konszolidációnak kellett bekövetkeznie a piacon.

A vezérigazgató a leányvállalat helyzetéről elmondta, a válság ellenére nem gyengült, inkább erősödött a vállalat pozíciója. A csökkenő forgalom miatt kiesett bevételeket pedig a hatékonyság növelésével és költségcsökkentéssel kompenzálták. A Vodafone Magyarország a Vodafone csoporton belül egyértelműen az "éltanulók" közé tartozik.  A társaság az elvárt nyereséggel működik, ám a pénzügyekről a vezérigazgató anyavállalati előírások miatt bővebben csak a pénzügyi év március végi lezárását követően nyilatkozhat.

Beck György szerint a magyar cég teljesítményét azzal is elismeri az anyavállalat, hogy Budapestre telepítette a ma már 6 országot, köztük Németországot és Portugáliát is kiszolgáló pénzügyi, illetve Miskolcra a regionális ügyfélkiszolgáló központját.

A vezérigazgató a jövőt illetően további, jelentős fejlődést vár a szélessávú mobilinternet-piacon, valamint a mobilfizetés elterjedését illetően. Kifejtette, a parkolás, a lottózás és az autópálya matrica vásárlás területén már sokan használják ezt az alkalmazást, amit szeretnének kiterjeszteni a BKV- és MÁV-jegyek vásárlására is. S bár az sms-alkalmazás erre a két területre is kész, a két társaság egyelőre nem fogékony a bevezetése iránt.

Beck György a szabályozással kapcsolatban elmondta, szeretnék elérni, hogy minél hamarabb szabadítsák fel a 900-as frekvenciát a mobilinternet előtt, mivel ezzel jelentősen csökkenhetne a digitális szakadék Magyarországon. Ezáltal ugyanis mainál sokkal nagyobb területen válna lehetővé a mobil internet alkalmazása.

Újra kellene gondolni a mobilfrekvencia-díjakat is, amelyek a vezérigazgató szerint túl magasak, s így némiképpen visszafogják hálózatépítés tempóját is.

Hozzátette: miközben a vezetékes szélessáv fejlesztését brüsszeli pénzekkel is ösztönzi a kormány, a mobil szélessáv továbbra is inkább a tűrt, semmint a támogatandó kategóriában van.

Kulcsszavak: Vodafone-hu +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből

A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.

2024. december 20. 18:11

Gyorsítósávban az AutoWallis

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

2024. december 20. 10:06

Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett

A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.

2024. december 19. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32