A válság ellenére is fejleszt a Vodafone
A gazdasági válság a mobilpiacon is érezteti hatását, ez azonban nem akadályozza meg a Vodafone Magyarországot abban, hogy a jelenlegi 1700 fős létszámát tavasz végére 2000-re emelje, főként a budapesti pénzügyi, illetve a miskolci ügyfélkiszolgáló központ alkalmazotti létszámának bővítésével.
Beck György, a Magyarországon tíz évvel ezelőtt induló Vodafone Magyarország vezérigazgatója elmondta, a gazdasági válság hatására a magyar mobilpiac is visszaesett, igaz, nem olyan nagy arányban, mint az autóipar vagy az építőipar, s jóval, mintegy 3 százalékponttal kisebb mértékben, mint a bruttó hazai termék (GDP).
A mobilpiac első kilenc havi, 4,5 százalékos mérséklődésének több oka is van: egyrészt a gazdasági válság hatására nemcsak munkahelyek és vállalkozások szűntek meg, hanem kisebb-nagyobb mértékben visszaesett a családok jövedelme is.
A visszaesés másik oka az, hogy az idén Brüsszel tovább mérsékelte az unióban az sms- és az adatroaming díjait, míg a magyar szabályozó, a Nemzeti Hírközlési Hatóság a mobil végződtetési díjakat csökkentette 20 százalékkal.
Ugyanakkor a szélessávú mobilinternet továbbra is dinamikusan, havi 20-30 százalékos növekedést produkálva fejlődik, miközben például a vezetékes DSL-típusú internet stagnál, s a kábelnet is csak 3 százalék körüli bővülést mutat havonta.
A vezérigazgató az év hátralévő részéről elmondta, az utolsó három hónapban fellendülést várt, ám ez a válság miatt korántsem lesz akkora, mint amekkora az elmúlt évek október-decemberében volt.
Beck György azzal kapcsolatban, hogy az idén 300-400 ezerrel csökkent az aktív mobilosok száma, kifejtette: válságban, a munkahelyek és a vállalkozások tömeges megszűnése idején, illetve akkor, amikor a családok jövedelme is csökken, nem meglepő az előfizetők számának visszaesése sem. Ezen túlmenően az is befolyásolta az előfizetések számát, hogy korábban több olyan kártyát is adtak a szolgáltatók az embereknek kipróbálásra, amit aztán később már nem használtak.
Hozzátette, a 12 millió körüli előfizetői szám túlzó volt, előbb-utóbb konszolidációnak kellett bekövetkeznie a piacon.
A vezérigazgató a leányvállalat helyzetéről elmondta, a válság ellenére nem gyengült, inkább erősödött a vállalat pozíciója. A csökkenő forgalom miatt kiesett bevételeket pedig a hatékonyság növelésével és költségcsökkentéssel kompenzálták. A Vodafone Magyarország a Vodafone csoporton belül egyértelműen az "éltanulók" közé tartozik. A társaság az elvárt nyereséggel működik, ám a pénzügyekről a vezérigazgató anyavállalati előírások miatt bővebben csak a pénzügyi év március végi lezárását követően nyilatkozhat.
Beck György szerint a magyar cég teljesítményét azzal is elismeri az anyavállalat, hogy Budapestre telepítette a ma már 6 országot, köztük Németországot és Portugáliát is kiszolgáló pénzügyi, illetve Miskolcra a regionális ügyfélkiszolgáló központját.
A vezérigazgató a jövőt illetően további, jelentős fejlődést vár a szélessávú mobilinternet-piacon, valamint a mobilfizetés elterjedését illetően. Kifejtette, a parkolás, a lottózás és az autópálya matrica vásárlás területén már sokan használják ezt az alkalmazást, amit szeretnének kiterjeszteni a BKV- és MÁV-jegyek vásárlására is. S bár az sms-alkalmazás erre a két területre is kész, a két társaság egyelőre nem fogékony a bevezetése iránt.
Beck György a szabályozással kapcsolatban elmondta, szeretnék elérni, hogy minél hamarabb szabadítsák fel a 900-as frekvenciát a mobilinternet előtt, mivel ezzel jelentősen csökkenhetne a digitális szakadék Magyarországon. Ezáltal ugyanis mainál sokkal nagyobb területen válna lehetővé a mobil internet alkalmazása.
Újra kellene gondolni a mobilfrekvencia-díjakat is, amelyek a vezérigazgató szerint túl magasak, s így némiképpen visszafogják hálózatépítés tempóját is.
Hozzátette: miközben a vezetékes szélessáv fejlesztését brüsszeli pénzekkel is ösztönzi a kormány, a mobil szélessáv továbbra is inkább a tűrt, semmint a támogatandó kategóriában van.
Kapcsolódó cikkek
- Év vége felé vár fellendülést a Vodafone a mobilpiacon
- Huawei: díj a Vodafone-nak, magyarországi logisztikai központ a láthatáron
- Vodafone: jövőre stabilizálódik a mobilpiac
- Vodafone-jubileum
- Magyarországi Vodafone-jubileum
- A Vodafone regionális ügyfélszolgálati központot nyitott Miskolcon
- Vodafone: 50 százalékos nyereségcsökkenés, itthon stabil bevétel
- Vodafone: 1 százalékkal nagyobb bevétel
- Új értékesítési csatorna: Vodafone Kioszk
- Folyamatos növekedésben a Vodafone Magyarország
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.