Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft

Milkovits Gábor, 2009. október 16. 09:05

A Microsoft kísérleti jelleggel saját márkaboltot nyit az arizonai Scottsdale-ben, ahol a cég saját szoftver- és hardvertermékei mellett laptopokat és mobiltelefonokat is árusítani fog, számol be a Wall Street Journal (WSJ).

A tervekről már februárban beszámoltunk akkor azonban konkrétumokról még nem volt szó. A kísérleti üzletben a szokásos Microsoft termékek, azaz a Windows és Office szoftverek, ezeket futtató noteszgépek és mobiltelefonok, valamint Xbox 360 játékkonzolok és Zune zenelejátszók lesznek kaphatók. A folytatásról egyelőre annyit tud az üzleti lap, hogy a közeli Mission Viejo bevásárlóközpontjában is terveznek egy hasonló objektumot, illetve siker esetén máshová is kiterjesztik majd a kezdeményezést. A szoftveróriás részéről korábban lehetett már olyat hallani, hogy mindenütt boltot fog nyitni, ahol Apple Store található, hogy ily módon is versenyre keljen a konkurenciával. Az iPod és iPhone hordozható készülékekkel nagyot kaszáló számítógépgyártó forgalmának felíveléséhez nem kis mértékben járultak hozzá az Apple Store üzletek, amelyekből jelenleg több mint 200 működik világszerte. A Microsoft részéről ugyanakkor némileg kockázatos intézkedésnek tűnik, hogy éppen a válság idején vág bele a kiskereskedelmi értékesítésbe, amikor egy sok-ezer főt foglalkoztató amerikai országos elektronikai üzletlánc, a Circuit City tönkre is ment.

Elemzők szerint a kezdeményezés legfeljebb a Microsoft imázsán javíthat, eladásain viszont csak keveset, hiszen a társaság igen kiterjedt kiskereskedelmi partneri hálózattal rendelkezik. Akik amúgy aligha örülnének egy komolyabb Microsoft-bolthálózat támasztotta versenynek, habár ez a probléma egyelőre még nem időszerű. A márkabolt egyébként a WSJ értesülése szerint október 22-én, a Windows 7 hivatalos premierjének napján fog nyitni.

Kulcsszavak: Microsoft +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01