Uniós ringbe szállnak a hazai KKV-k
2009. október 20-án lezárult a kis- és középvállalkozások (KKV) nemzetközi sikereit elismerő Európai Vállalkozási Díj nemzeti fordulója. Az előzetes összesítések alapján 14 értékelhető pályamunka érkezett a versenyt hazai szinten koordináló Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumhoz.
Az Európai Bizottság 2005 óta minden évben meghirdeti az Európai Vállakozási Díjat. A kétfordulós megmérettetésben az unió 27 tagállama mellett Izland, Norvégia és Törökország vállalkozásai vehetnek részt. A díj azon kiváló kezdeményezéseket ismeri el, amelyek nemzeti, regionális vagy helyi szinten kreatívan támogatják a vállalkozói tevékenységet, innovatívak, továbbá a piaci szemlélet és a fejlett vállalkozói kultúra meghonosítására törekednek.
E nemzetközi versengésben már két magyar vállalkozás is sikert könyvelhet el. 2007-ben a KA-VOSZ Széchenyi Kártya programja elismerő oklevélben részesült, 2009-ben pedig a Miskolc Holding Zrt. I. helyezést ért el a „Bürokrácia visszaszorítása” díjkategóriában.
Ezúttal három kategóriában ― a „Vállalkozói szellem támogatása” (8 db), „A vállalkozások nemzetközi működésének támogatása” (4 db), és a „Befektetés a szakértelembe” (2 db) ― szálltak versenybe a hazai KKV-k.
A nemzeti forduló eredménye 2009. november közepén születik meg.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Nyerjen egyperces videóval 80 napos világkörüli utat és 100 ezer dollárt az LG-től
- Megnevezték a Magyar Sajtófotó pályázat díjazottait
- Zeiss objektív egy jó képért
- Szoftverkorszerűsítes helyett tv-re költenek a kkv-k
- Informatikai Kiválósági Díj kkv-k számára
- Fotópályázat: Rúgj labdába Sony DSLR-ért
- Eredménytelenül zárult a MÁV távközlési tendere
- "Az Év honlapja" - megvannak az idei győztesek!
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.