Intelligens közlekedési rendszerek a Getronicstól
A Getronics Magyarország Kft. Egy évtizede foglalkozik közlekedésinformatikai megoldások tervezésével és kivitelezésével. Azóta több mint 20 jelentős, országos lefedettségű közlekedési informatikai rendszert épített ki. A Getronics jelentős hazai fejlesztői bázissal rendelkezik, ezért a régi típusú problémákat is új megközelítéssel kezeli, innovatív saját fejlesztésekkel egészíti ki a meglévő megoldásokat. Rátkai szerint a Getronics versenyelőnye abban van, hogy független szállítóként nem saját ITS berendezéseinek értékesítésére törekszik, hanem rendszerintegrátorként a piac vezető megoldásait és innovatív fejlesztéseit teszteli, így az ügyfél igényeinek megfelelő, jól működő rendszert épít ki.
Ismeretes, hogy a 2007. október 23-án történt felvásárlás óta a Getronics a KPN, Hollandia vezető telekommunikációs szolgáltatójának tulajdonában van. A hágai székhelyű KPN ügyfeleinek vezetékes és vezeték nélküli telefonos, internetes és televíziós szolgáltatásokat nyújt. A KPN csoport 2008. évi árbevétele 14,6 milliárd euró volt, éves profitja elérte a 2,6 milliárd eurót. A Getronics ma 25 országban van jelen, 2008-as éves árbevétele 2,2 milliárd euró volt, 2,3 millió munkakörnyezetet üzemeltet világszerte. A Getronics Magyarország 2001-ben kapta első jelentős hazai közlekedésinformatikai megbízását, az akkor újonnan bevezetetésre kerülő elektronikus útdíj-ellenőrzési rendszer megvalósítására. A feladat elvégzésére olyan, nagy tapasztalattal rendelkező informatikai szolgáltatót kerestek, aki képes volt a világon addig egyedülálló, rendszámleolvasáson alapuló ellenőrzési technológia sikeres bevezetésére. A Getronics azóta számos további projektet valósított meg, így például több mint 400 km autópálya-szakaszon kiépítette az Üzemi Hírközlő Rendszert, létrehozta az ÁAK első forgalom menedzsment rendszerét, az M0 autóút torlódásjelző rendszerét, illetve kiépítette a változtatható jelzésképű tábla (VJT) rendszert a magyar gyorsforgalmi utakon.
Rátkai utalt rá, hogy idén a Getronics indult és megnyerte az azóta megsemmisített traffipax-tendert, jelenleg pedig az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszának intelligens közlekedési rendszerén dolgoznak munkatársai (a beruházás értéke mintegy 1,5 milliárd forint). Azt is megtudtuk: rövidesen megvalósításra kerül az M0-ás körgyűrű keleti (ferihegyi) szakaszának közlekedési projektje, amiben szintén érdekelt a Getronics.
Kapcsolódó cikkek
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
- Gyorsan bővül az informatikai erőforrás-kihelyezési piac
- Getronics: javul az eredményesség
- További növekedést tervez a Getronics
- A Getronics megduplázza budapesti központjának létszámát
- A Getronics 6 százalékkal növelte bevételét
- Getronics: Budapesten működik az európai szolgáltató központ!
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.