Intelligens közlekedési rendszerek a Getronicstól
A Getronics Magyarország Kft. Egy évtizede foglalkozik közlekedésinformatikai megoldások tervezésével és kivitelezésével. Azóta több mint 20 jelentős, országos lefedettségű közlekedési informatikai rendszert épített ki. A Getronics jelentős hazai fejlesztői bázissal rendelkezik, ezért a régi típusú problémákat is új megközelítéssel kezeli, innovatív saját fejlesztésekkel egészíti ki a meglévő megoldásokat. Rátkai szerint a Getronics versenyelőnye abban van, hogy független szállítóként nem saját ITS berendezéseinek értékesítésére törekszik, hanem rendszerintegrátorként a piac vezető megoldásait és innovatív fejlesztéseit teszteli, így az ügyfél igényeinek megfelelő, jól működő rendszert épít ki.
Ismeretes, hogy a 2007. október 23-án történt felvásárlás óta a Getronics a KPN, Hollandia vezető telekommunikációs szolgáltatójának tulajdonában van. A hágai székhelyű KPN ügyfeleinek vezetékes és vezeték nélküli telefonos, internetes és televíziós szolgáltatásokat nyújt. A KPN csoport 2008. évi árbevétele 14,6 milliárd euró volt, éves profitja elérte a 2,6 milliárd eurót. A Getronics ma 25 országban van jelen, 2008-as éves árbevétele 2,2 milliárd euró volt, 2,3 millió munkakörnyezetet üzemeltet világszerte. A Getronics Magyarország 2001-ben kapta első jelentős hazai közlekedésinformatikai megbízását, az akkor újonnan bevezetetésre kerülő elektronikus útdíj-ellenőrzési rendszer megvalósítására. A feladat elvégzésére olyan, nagy tapasztalattal rendelkező informatikai szolgáltatót kerestek, aki képes volt a világon addig egyedülálló, rendszámleolvasáson alapuló ellenőrzési technológia sikeres bevezetésére. A Getronics azóta számos további projektet valósított meg, így például több mint 400 km autópálya-szakaszon kiépítette az Üzemi Hírközlő Rendszert, létrehozta az ÁAK első forgalom menedzsment rendszerét, az M0 autóút torlódásjelző rendszerét, illetve kiépítette a változtatható jelzésképű tábla (VJT) rendszert a magyar gyorsforgalmi utakon.
Rátkai utalt rá, hogy idén a Getronics indult és megnyerte az azóta megsemmisített traffipax-tendert, jelenleg pedig az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszának intelligens közlekedési rendszerén dolgoznak munkatársai (a beruházás értéke mintegy 1,5 milliárd forint). Azt is megtudtuk: rövidesen megvalósításra kerül az M0-ás körgyűrű keleti (ferihegyi) szakaszának közlekedési projektje, amiben szintén érdekelt a Getronics.
Kapcsolódó cikkek
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
- Gyorsan bővül az informatikai erőforrás-kihelyezési piac
- Getronics: javul az eredményesség
- További növekedést tervez a Getronics
- A Getronics megduplázza budapesti központjának létszámát
- A Getronics 6 százalékkal növelte bevételét
- Getronics: Budapesten működik az európai szolgáltató központ!
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.