Getronics: javul az eredményesség
Az informatikai szolgáltatásokat nyújtó, összesen 450 dolgozót foglalkoztató Getronics két magyar leányvállalatának árbevétele tavaly az előző évihez hasonlóan 14 milliárd forint volt, miközben a társaságok jelentősen, 20, illetve 100 százalékkal növelték adózás előtti eredményüket.
A Getronics Magyarország Kft., amely az árbevétel mintegy kétharmadát hozta, adózás előtti nyereségét több mint 20 százalékkal növelte az egy évvel korábbi 371 millióhoz képest, míg a másik leányvállalat, a Getronics regionális szolgáltató központjaként (GSC Budapest) működő EMEA Távolsági Szolgáltató Zrt. 198 millió forintról 362 millió forintra javította profitját.
Rátkai Péter, a Getronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója ezzel kapcsolatban az MTI-nek elmondta, auditált számaik még nincsenek a tavalyi évről, de a holland anyavállalatuk már tavaly is várta a magyar cégektől, hogy elsősorban ne bevételüket növeljék, hanem a nyereségüket, illetve azt, hogy a tevékenységen belül egyre nagyobb hányadot tegyen ki a magas hozzáadott értékű szolgáltatás. Az ügyvezető szerint ezeket az elvárásokat teljesítik, hiszen 2008-ban a nyereséghez hasonlóan 20 százalékkal nőtt a szolgáltatási bevétele is a kft.-nek: a 10 milliárdos bevételből 2008-ban már 8 milliárdot tett ki a szolgáltatás, míg a fennmaradó rész az eszközértékesítésből származott.
A másik leányvállalat, az EMEA Távolsági Szolgáltató Zrt. 3,812 milliárd forintos árbevétele teljes egészében exportált szolgáltatás. A magasan képzett magyar munkaerőt alkalmazó cég létszámát a tervek szerint 2010-ig duplájára növelik, így a vállalat 2 éven belül 800 főt fog foglalkoztatni Magyarországon.
Rátkai Péter kifejtette, a fő cél az idén is az, hogy mind több bevételük legyen szolgáltatásból, s tovább javuljon az eredményességük. A szolgáltatási bevétel növekedését a cég elsősorban az uniós projektektől várja, illetve bízik abban, hogy egyre több folyamatos, egyedi, speciális szakértelmet kívánó erőforrás-kihelyezési (outsourcing) szerződést köt magyarországi cégekkel.
A tulajdonos holland KPN távközlési csoport 2008. évi árbevétele 16 százalékkal, 2,0 milliárd euróval, 14,6 milliárd euróra nőtt. A csoport kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 5,1 milliárd euró volt, a teljes árbevétel 36 százaléka, ami 3,2 százalékkal nagyobb a 2007. évinél.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.